رئیس شورای اجرایی حزب الله: با یک ضربه، محاصره سه کشور را در هم شکستیم

هاشم صفی الدین با اشاره به اقدام لبنان در واردات سوخت از ایران، از شکستن محاصره سه کشور با این کار سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از المنار، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی اعلام کرد دستاورد‌های مقاومت بسیار بیشتر از لبنان است؛ اما برخی با وجود اذعان آمریکا و اسرائیل آن را باور نمی‌کنند.

سید هاشم صفی الدین در مراسم گرامیداشتی که به مناسبت درگذشت دکتر فاطمه النابلسی و با حضور شخصیت‌ها و علمای دینی برگزار شده بود، گفت: هدف آمریکا فشار بر مقاومت لبنان است تا ما میدان را خالی کنیم. اما ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم ما به شکلی قوی‌تر (در میدان) حاضر خواهیم بود.

او در ادامه اعلام کرد مشکلی اصلی در لبنان، نظامی است که به آن فشار آمریکا نیز وارد شده است تا مقاومت از سلاح خود دست بکشد. او در ادامه افزود: کودنی سفیر آمریکا در عجله وی در پاسخی بود که قصد آمریکا را بر ملا ساخت. او سپس اعلام کرد ما با یک ضربه، محاصره سه دولت را در هم شکستیم؛ به طوری که سوخت از ایران خریداری کردیم و آن را از سوریه عبور دادیم و لبنان تحت محاصره از آن استفاده کرد. این گام نخست است و بزودی آن را با گام‌های دیگر تکمیل می‌کنیم.

او در خصوص مسأله تشکیل دولت نیست گفت: ما خواهان تشکیل دولت هستیم و اینکه مسئولان از برخی خصوصیت‌ها دست بکشند. ان شا الله روزی نیاید که به کسانی که لبنان را تخریب کردند و مانع تراشیدند و آن را ویران کردند، بگوییم شما آلت دست آمریکا هستید – چه این مسأله را بدانید و چه ندانید.

گفتنی است پیشتر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آن‌ها شدیدا هشدار داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار