مردم پس از اطمینان و استعلام از سلامت و اصالت دارو بخرند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مردم پس از اطمینان و استعلام از سلامت و اصالت دارو و لوازم بهداشتی، اقدام به خرید کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : توجه به برچسب سلامت و اصالت کالا‌های سلامت محور ضروری است و علاوه بر آن روش‌هایی نیز برای استعلام و تایید برچسب سازمان غذا و دارو (TTAC) وجود دارد.

او گفت : فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی در راستای مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مردم باید در هنگام خرید اقلام آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی حتما برچسب سلامت و اصالت سازمان غذا و دارو (TTAC) را رویت و اصالت فرآورده خریداری شده را بررسی کنند.

او افزود: برای بررسی اصالت فرآورده‌ها مردم باید پس از پاک کردن قسمت پوشانده شده برچسب، کد ۱۶ رقمی نمایان شده را تنها به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک کرده و پس از دریافت جواب و اطمینان از تایید فرآورده آن را خریداری کنند.

محمدی ادامه داد: کالا‌های فاقد مجوز‌های بهداشتی و برچسب اصالت سازمان غذا و دارو و قاچاق هیچ‌گونه نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآیند تولید و بسته بندی و واردات آن‌ها صورت نگرفته و ممکن است حاوی مواد اولیه غیرمجاز و مضر برای سلامتی مردم باشد.

او گفت: مردم باید به منظور حفظ سلامت خود و افراد خانواده از خرید و استفاده از هرگونه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارویی فاقد مجوز‌های بهداشتی و خارج از شبکه رسمی توزیع خودداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.