هزینه تامین دارو و تجهیزات مصرفی مبتلایان به کرونا چقدر است؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هزینه تامین دارو و تجهیزات مصرفی مبتلایان به کرونا در استان را در دوران شیوع این بیماری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیرصعودی کرونا در استان گفت : در همین راستا معاونت غذا و دارو همواره تلاش مستمر در تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز این بیماران دارد.

او گفت : از همان ابتدای شیوع بیماری داروی مورد نیاز این بیماران در کمترین زمان ممکن تامین شد تا بیماران بدون هیچ کمبودی بتوانند روند درمان خود را طی کنند.

محمدی افزود: طی بیش از یک و نیم سالی که از شیوع کرونا گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرف تامین دارو و تجهیزات مصرفی بیماران مبتلا به کرونا در استان شده است.

او افزود: از این میزان تنها ۸۰ میلیارد تومان برای خرید و تامین داروی "رمدسیویر" این بیماران هزینه شده است.

۱۵۰ میلیارد تومان برای "اکسیژن" مبتلایان کرونا هزینه کرده ایم

محمدی "اکسیژن" را نیاز اصلی درمان بیماران کرونایی عنوان کرد و افزود: طی مدت شیوع کرونا توانستیم بیش از ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز را در بیمارستان‌های استان نصب کنیم.

او افزود: علاوه بر این دو مخزن ۲۰ و ۲۵ تنی اکسیژن هم در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) نصب شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: طی مدت شیوع کرونا حدود ۴۰ میلیارد تومان صرف خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز در استان شده است.

او با بیان اینکه هر بیمار مبتلا به کرونا بطور میانگین حدود سه میلیون تومان اکسیژن در طول زمان بستری خود مصرف می‌کند، گفت: در همین راستا با توجه به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند، تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تامین اکسیژن بستری‌های کرونا در استان شده است.

او افزود: متاسفانه این هزینه‌ها از جایی تامین نمی‌شود و تمام بار مالی آن به هزینه‌های جاری دانشگاه تحمیل می‌شود.

محمدی گفت: با توجه به اینکه اکسیژن نیاز اساسی بستری‌های کرونا است، شبانه روز در حال تامین اکسیژن هستیم و ظرف یک سال و نیم گذشته عملا ظرفیت اکسیژن تمام بیمارستان‌های استان را به سه برابر افزایش داده ایم.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۴۷ دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن در سطح بیمارستان‌های استان فعال است.

محمدی افزود: علاوه بر این‌ها طی مدت شیوع کرونا، دو هزار کپسول اکسیژن هم خریداری شده و به بیمارستان‌ها تحویل شده که هزینه هر کدام از آن‌ها حدود شش میلیون تومان است و در مجموع تامین این تعداد کپسول حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار