سنجش سلامت بیش از ۲۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی‌ها از اول مهر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رقیه کریمی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: والدین ۲۹ هزار و ۳۴۱ نوآموز برای سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی فرزندشان نوبت گرفتند، که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۶۱ نفر سنجش شدند و بقیه نیز به نوبت، ارزیابی می‌شوند.

او با اشاره به ضرورت مراجعه هر سریع‌تر خانواده‌ها برای نام نویسی و انجام سنجش سلامت نوآموزان خود، افزود: نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و اعلام زمان و مکان برای سنجش به اولیاء نوآموز بر عهده مدیران مدارس است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: از مجموع نوآموزان ثبت نام شده برای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در گیلان، ۲۱ هزار و ۱۰۴ نفر بدون مشکل به مدارس عادی و ۵ هزار و ۲۵۷ نوآموز به دلیل مشکلات بینایی، شنوایی، هوش و مشکلات جسمی - حرکتی به مراکز تخصصی معرفی شدند.

رقیه کریمی با اشاره به فعالیت ۲۷ پایگاه اولیه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۵ تیرماه امسال، افزود: در حال حاضر سنجش نوآموزان در بیشتر پایگاه‌ها به پایان رسیده و هم اکنون ۴ پایگاه در رشت، تالش، لنگرود و لاهیجان فعال است.

او تصریح کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی‌ها هم از اول مهر آغاز خواهد شد و تا پایان آبان، به مدت دو ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.