با تصویب نمایندگان مجلس؛

مرجع تعیین میزان سوخت مورد نیاز ماشین‌های کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی شد

نمایندگان مجلس تصویب کردند مرجع تعیین میزان سوخت مورد نیاز ماشین‌های کشاورزی و واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، ماده ۷ این طرح را با ۱۸۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی از میان ۲۳۰ رأی دریافت شده، تصویب کردند.

ماده هفتم تصریح می‌کند که «مرجع تعیین میزان سوخت مورد نیاز ماشین‌های کشاورزی و واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است ظرف دو ماه از ابلاغ این قانون سهمیه‌های سوخت تعیین‌شده را به وزارت نفت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام نماید. وزارت نفت موظف است براساس نظر وزارت جهاد کشاورزی سهمیه‌های تعیین‌شده را بدون تغییر در اختیار بهره‌برداران قرار دهد.»

تبصره ۱ این ماده بیان می‌کند که «وزارت نفت مکلف است حداکثر ظرف شش‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون نسبت به صدور کارت هوشمند سوخت برای ماشین‌های کشاورزی و واحد‌های تولیدی (زراعی، باغی، دامی و شیلاتی) اقدام نماید.»

تبصره ۲ نیز «نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (پلیس راهورناجا) را مکلف می‌کند که برای پلاک اولی‌ها بدون شرط بیمه‌نامه و توجه به عمرماشین‌آلات تا چهل سال ظرف چهارماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون نسبت به شماره‌گذاری و صدور پلاک برای ماشین‌های کشاورزی بدون پلاک اقدام نماید.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار