گشت زنی ربات ها برای کمک به انسان در سنگاپور

افسران عمومی سنگاپور در جهت ارتقاء سلامت و ایمنی، از ربات‌ها کمک خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای اولین بار، ربات‌های زمینی برای گشت زنی و بررسی مناطق عمومی در سنگاپور به کار گرفته می‌شوند، تا کار افسران عمومی در ارتقاء سلامت و ایمنی عمومی راحت‌تر شود.

این یک پروژه مشترک است که با همکاری پنج آژانس عمومی سنگاپور، شامل HTX، آژانس ملی محیط زیست، اداره حمل و نقل زمینی، آژانس غذایی سنگاپور و هیئت توسعه و مسکن انجام می‌شود.

تشخیص رفتارهای انسان توسط ربات

برای یک دوره سه هفته‌ای از ۵ سپتامبر ۲۰۲۱، خاویر (نام ربات) به طور خودکار در Toa Payoh Central گشت می‌زند تا رفتار‌های اجتماعی نامطلوب زیر را تشخیص دهد:

  • سیگار کشیدن در مناطق ممنوعه
  • پرواز غیرقانونی
  • پارک نامناسب دوچرخه‌ها
  • اجتماع بیش از پنج نفر (مطابق با اقدامات مدیریتی محدودیت ها)
  • حضور دستگاه‌های متحرک فعال و موتور سیکلت در مسیر‌های پیاده روی

گشت زنی ربات ها در سنگاپور

هنگامی که خاویر هر یک از موارد فوق را تشخیص داد، هشدار‌های لحظه‌ای را به مرکز فرمان و کنترل نشان می‌دهد و پیام مناسب (بسته به مورد) را برای آموزش عموم و جلوگیری از چنین رفتار‌هایی نمایش می‌دهد.

استقرار خاویر از افسران دولتی پشتیبانی می‌کند، زیرا نیروی انسانی مورد نیاز برای گشت‌های پیاده را کاهش می‌دهد و کارایی عملیات را بهبود می‌بخشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
باید یکیشو شبیه عابر بانک طراحی کنند و همه عیاران و خیران هزینه از صفر تا صدشو بدهند تا در کوچه و خیابانها هر کچا بینوایی رو دید و تشخیص داد پول نداره و بینوا به چکنم چکنم افتاده برود نزدیک طرف و یه چپه پول بزاره توی جیبش و یه کارت هدیه چند میلیون تومانی هم بهش بدهد و بهش بگه اگه مسئولان مملکتیت فکرت نیستند و ریا کار و شامورتی باز شدن و خسیسن و ناخون خشک هستن و ثروت ملی حق حقوقتو نمی دهند من که نمردم هر وقت بی پول شدی بیا سراغ خودم بی منت بهت پول می دهم بلاعوض و اسم این ربات عابر بانک فقرا و بینوایان رو بزارن پهلوان ربات عیاران ( پهلوانان هرگز نمیمیرند پهلوان زنده رو عشق است ). افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار