هشدار فرماندار جهرم درباره احتمال موج جدید کرونا

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم در زمینه احتمال پیک جدید شیوع کرونا در این شهرستان در۶ تا هشت هفته آینده هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی شفیعیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم در جلسه مدیریت بیماری کرونا گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون به طور میانگین روزانه یک فوتی در جهرم داشته‌ایم.

او بیان کرد: اکنون اهمیت مراجعه برای انجام واکسیناسیون بیش از پیش احساس می‌شود، زیرا نزدیک به ۲هزار نفر در گروه‌های سنی ۷۵ سال به بالا نفر هنوز واکسن نزده‌اند و مراجعه‌ای نداشته‌اند.

شفیعیان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از بستریان کرونایی با اورژانس به بیمارستان مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: ۶۹ درصد فوتی‌ها را افرادی شامل می‌شوند و بیش از هفت روز از علائم حاد بیماری آنان گذشته که عمده فوتی‌ها را افراد بالای ۷۰ سال تشکیل می دهند و ۸۰ درصد فوتی‌ها نیز از طریق حضور در تجمع‌ها به بیماری بوده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم ادامه داد: ۸۳ درصد متوفیان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند که دو بیماری  فشارخون و دیابت بیشترین اثر پذیری از ویروس کرونا را داشته است.

او افزود: ۹۰درصد فوتی‌ها یا اقدام به تزریق واکسن نکرده یا تنها یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم  اضافه کرد: با توجه به آمارهای تحلیلی ذکر شده عمده فوتی‌ها در گروه‌های سنی پرخطر و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده که با وجود قرارگیری در طیف افراد واجد شرایط دریافت واکسن یا مراجعه نداشته یا برای دوز دوم اقدام نکرده‌اند.

شفیعیان اظهار کرد: ضرورت دارد با توجه به راه‌اندازی سه مرکز تجمیعی در شهرستان جهرم و مراکز متعدد دیگر در سایر سکونت گاه‌ها و وضعیت مناسب واکسن، جامعه هدف همکاری لازم را داشته باشد  تا بتوان نسبت به کنترل ویروس کرونا اقدام مؤثر کرد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: نبود تمایل به انجام واکسیناسیون در برخی گروه‌های سنی و مراجعه دیرهنگام برای درمان و کاهش میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی از عوامل افزایش فوتی‌ها این شهرستان است.

او از برنامه‌ریزی مطلوب دانشگاه علوم پزشکی و همکاری جمعی ادارات شهرستان و به طور ویژه ناحیه مقاومت بسیج سپاه در چارچوب تصمیمات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا قدردانی کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار