ادعای وال‌استریت‌ژورنال: آژانس انرژی اتمی و ایران به توافق رسیدند

یک نشریه آمریکایی در گزارشی مدعی حصول توافقی میان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات ایران شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی ادعایی از سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به ایران خبر داد و مدعی شد تفاهمی میان این مقام ارشد بین‌المللی و تهران در زمینه نظارت بر تجهیزات هسته‌ای ایران، حاصل شده است.

این نشریه در ابتدا با بیان آن‌که گروسی در اوج مذاکرات گسترده روز‌های اخیر و با هدف تضمین تعهدات تهران، به ایران سفر می‌کند، نوشت: «سه منبع آگاه به مذاکرات اعلام کردند که سفر گروسی پس از حصول تفاهمی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، این تفاهم به آژانس اختیار دسترسی به تجهیزات هسته‌ای ایران و نظارت بیشتر بر آن را خواهد داد.»

وال‌استریت‌ژورنال همچنین اعلام کرد: «اگر توافقی میان آژانس و ایران انجام شود، آمریکا و تروئیکای اروپایی، مذاکرات درباره قطعنامه محکومیت ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به تعویق خواهند انداخت.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که دیدار گروسی با مقامات ایران عصر فردا (یکشنبه) انجام خواهد شد و مدیرکل آژانس به محض بازگشتش به وین، اتریش در کنفرانسی خبری مسائل را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

پیش‌تر رویترز نیز اعلام کرده بود که رافائل گروسی امشب به تهران سفر می‌کند و فردا (یکشنبه) درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک با دیپلمات‌های ایرانی گفت‌وگو کند. در این سفر گروسی با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

مذاکرات جداگانه و غیرمستقیم بین آمریکا و ایران برای بازگشت هر دو طرف به تعهدات مرتبط با توافق هسته‌ای از ماه ژوئن متوقف شده است. واشنگتن و متحدان اروپایی آن، از دولت «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران خواسته‌اند به مذاکرات بازگردد.

نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی قرار است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۶ شهریور در وین برگزار شود که مسئله برنامه هسته‌ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران یکی از مباحث اصلی آن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
ما گوشی شیائومی /سامسونگ وغیره نمی خواهیم
ماغنی سازی می خواهیم
ایران بالاخره باید یک سری محدودیت ها را تحمل کند
تا استقلال خود را حفط نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
خداونداخرعاقبت ملت ایران رابخیرکنه جوانان مردم بیچاره شدندارزش پول ملی زیرصفربااین بدبختی ادامه زندگی به ناکجاابادختم میشودان ازخودروسازی آن ازپول ملی آن ازندانمکاری مسئولین این ازوضعیت مملکت دلمون به چی خوش باشه عمرجوانان حدرشدبهترین کارسازش است تابقیه نسوزندماسوختیم باختیم ازدست رفتیم بقیه رانسوزانید آقای که پشت میزنشستی بیایکسال مثل مازندگی کن ببین لذت نداری چیه ببین سوختن چیه وعده سرخرمن ملت ایران رابیچاره کرده تاکی تحمل تاکی وعده دروغین
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۷:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام ،

دروغ محض است و
هر روز بد تر از روز قبل است ،
این روزها حتی امکان با خبر شدن از نتیجه حکم دادگاه
درباره خودمان هم وجود ندارد ،
فقط اجرای حکم .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
جنگ امروز - جنگ اقتصاده
ما اگه میخوایم مشت تویه دهن آمریکا بزنیم ، باید مثل ژاپن عمل کنیم .
این روشی که ما پیش گرفتیم برای خودمون بدتره تا اونا.
Iran (Islamic Republic of)
حاج قاسم سلیمانی
۰۷:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
انکار این ما بودیم که میز مذاکره رو ترک کردیم دست پیش جلو میگیرن که عقب نیفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
با هر صدایی دلمون میریزه امیدوارم که خیر باشه چون دیگه دلمون جاسوس بازی و ضعف مدیران غرشد ایران در جهانو نمیخواد مثل دولت حسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
باز هم کوتاه آمدن و «سازش» این بار در دولت رییسی...
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۲:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اگر ایران دسترسی به دوربینها را برای ازانس مقدور سازد باز هم قطعنامه ای علیه ایران صادر خواهد شد این را هم باید گفت تنها راه ایران حضور قدرتمندانه در عرصه های بین المللی و در مذاکراتی که صلاح دید مسیولین کشور باشداست باید در مقابل غربیها هوشیار بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
«اگر توافقی میان آژانس و ایران انجام شود، آمریکا و تروئیکای اروپایی، مذاکرات درباره قطعنامه محکومیت ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به تعویق خواهند انداخت.»
این یعنی چماق در شکل هویج ، این یعنی روحیه استکباری و از از بال به پایین نگاه کردن این یعنی توپ در زمین ایران انداختن ، این یعنی تعین راه و سخن در دهان انداختن ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
ها جون عمت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
به نظر میرسه انتخاب امیر عبداللاهیان و اسلامی به خاطر حفظ برجامه و نظر مسوولین ادامه برجامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
افغانستان یک ماه است که در گیر جنک است و امروز نه حکومت دارد و نه اقتصادو و هیجی ولی ارزش مولش از ما بیشتر است جرا میدانید چون ما ۱۰۰ درجه زیر خط بدبختی و فلاکت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دولتمردان ایران نباید در دام این شیاطین بیافتند.
آخرین اخبار