پیام اعتراضی زنان فوتسالیست جهان به تبعیض‌های فیفا

زنان فوتسالیست جهان در پیامی به فیفا به برگزار نشدن مسابقات جام جهانی معترض شدند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جام جهانی فوتسال در حالی از امروز به صورت رسمی در لیتوانی آغاز می‌شود که زنان مطرح فوتسالیست در جهان در نامه‌ای اعتراض آمیز به اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا خواهان پایان دادن به رفتار بسیار تبعیض آمیز در فوتسال بین زنان و مردان شدند. در نامه‌ای که برخی از زنان فوتسالیست جهان به فیفا نوشته اند در آن خواستار برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال زنان شده اند.

ناتالیا اوریوه بازیکن اسپانیایی و رئیس انجمن فوتسال زنان اسپانیا درباره تبعیضی که فیفا بین فوتسال مردان با زنان به وجود آورده است اظهار داشت: فوتسال زنان در دنیا مورد تبعیض قرار گرفته است. این کلید ماجرا است و نمی‌خواهم از کلمه تبعیض به عنوان قربانی نام ببرم، زیرا این یک واقعیت است.

اوریوه که یکی از نویسندگان نامه اعتراضی به فیفا است افزود: این بسیار ناعادلانه است و در اسپانیا به این نوع تبعیض حاشیه نشین می‌گویند. برای این سوال که چرا چنین اتفاقی افتاده است جوابی ندارند، اما با قوانین و اصول اخلاقی آن‌ها مغایرت دارد. در تفکرات فیفا که برای فوتبال زنان در سال ۲۰۱۸ اعلام شده است در مورد برابری و فراگیر بودن صحبت کردند و اینکه زن و مردم با هم تفاوتی ندارند، اما آن‌ها فوتسال را گویا بدون هیچ توضیحی فراموش کرده اند.


بیشتر بخوانید


بازیکنان برجسته فوتسال که از این نوع تبعیضی که فیفا بین زن و مرد در فوتسال به وجود آورده است می‌توان به بازیکنانی، چون آماندینای برزیلی صاحب ۶ عنوان بهترین بازیکن جهان، آنیتا لوخان کاپیتان اسپانیا و قهرمان یورو ۲۰۱۹، فرشته کریمی صاحب ۲ عنوان قهرمانی آسیا با تیم ایران و آنا کاتارینا دروازه بان بنیفکا و پرتغال، اشاره کرد.

از همین رو فرشته کریمی بازیکن برجسته تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان که با این تیم صاحب عنوان قهرمانی آسیا شده است، برگزاری نشدن جام جهانی فوتسال زنان را نوعی ضعف بزرگ فیفا دانست و بیان کرد: امیدوارم این تبعیض جنسیتی به زودی در فوتسال از بین برود و ما زنان فوتسالیست به آرزوی خود برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار