انتقاد ژاپن از نقض حریم هوایی این کشور از سوی روسیه

ژاپن با ادعای نقض هوایی این کشور از سوی هواپیما‌های روسیه، از این اقدام انتقاد کرد و خواستار جلوگیری از تکرار آن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، کاتسونوبو کاتو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز (دوشنبه) به روسیه برای نقض حریم هوایی این کشور توسط  هواپیمای روسی An-۲۶ اعتراض کرد.

کاتو در این باره گفت: «وزارت امور خارجه اعتراض خود را از طریق مجاری دیپلماتیک به طرف روس ارسال کرده و خواستار جلوگیری از تکرار چنین حوادثی شده است.»

به گفته سخنگوی ارشد دولت ژاپن، طرف ژاپنی در حال تجزیه و تحلیل آنچه اتفاق افتاده است و تلاش می‌کند تا دلیل اینکه چرا هواپیمای روسی دو بار حریم هوایی ژاپن را نقض کرده است، پیدا کند.

در ۱۲ سپتامبر، وزارت دفاع ژاپن مدعی شد که هواپیمای غیرنظامی An-۲۶ روسیه حریم هوایی ژاپن را در نزدیکی جزیره هوکایدو در شمال این کشور نقض کرده است.

شایان ذکر است، روسیه و ژاپن بر سر ۴ جزیره مرزی که روسیه از زمان جنگ جهانی دوم بر آن سیطره دارد، اختلاف دارند. این جزائر را مسکو، «مجمع الجزائر کوریل جنوبی» می‌نامد ولی ژاپن آن‌ها را «سرزمین‌های‌شمالی» نامیده و خواستار حاکمیت بر آنهاست، مسئله‌ای که باعث شده است هر دو کشور تا امروز به یک توافق صلح در این باره نرسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار