رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور :

رویکرد سازمان اوقاف تبدیل رژیم اجاره داری به مشارکت در محصول است

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تبدیل رژیم اجاره داری به مشارکت در محصول یکی از رویکرد‌های جدی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیشترین اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به سمت بهره وری منابع برای مناطق وقفی و محرومین است، اظهار کرد: در گذشته بیشتر جنبه‌ تجاری و مسکونی مد نظر قرار می‌گرفت، اما اکنون با نگاه دانش‌بنیانی در بحث زراعی، باغات، معادن، تولید و کارخانجات کار‌ها را پیش می‌بریم.

او با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های توانمند در سطح کشور است ادامه داد: در طول سنوات گذشته درآمد‌های خوبی کسب کرده ایم، اما باید این درآمد‌ها را به سمت هدفمند کردن ببریم.

او خاطرنشان کرد: در بحث دانش بنیان‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید مواد غذایی، دانش تجهیزات پزشکی و الکترونیکی و همچنین بهینه سازی سطح کشت اقداماتی را انجام می‌دهیم که امیدواریم آیندگان ثمرات این کار‌ها را ببینند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار با رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: ما به آقای رئیسی نیز گفتیم که سازمان اوقاف می‌تواند در بحث تولید مسکن، اشتغال و همچنین امنیت پیشران باشد.

او همچنین با قدردانی از اقدامات دولت سیزدهم در تسریع امر واکسیناسیون و همچنین سفر‌های استانی رئیس جمهوری گفت: تسریع واکسیناسیون و سفر‌های استانی رئیس جمهور موجب بالارفتن میزان سرمایه اجتماعی شده و در بین مردم آرامش خاصی به وجود آمده است.

آذربایجان دیار خیرین است

 پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه مولدسازی، توجه به بهره وری و استفاده موثر از منابع اقدامات درس آموز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، گفت: تبریز و آذربایجان دیار خیرین است.

 پورمحمدی ادامه داد: کار‌های خیر در زمان مختلف شکل‌های متفاوتی پیدا کرده و در کل موقوفات نشان دهنده‌ فرهنگ والای ما در طول زمان بوده است.

او ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف استان در کنار بهره‌وری اقتصادی، بهره‌وری اجتماعی را نیز هم مد نظر قرارداده و در قبرستانی که در یک منطقه محروم واقع شده با ایجاد کتابخانه و سالن ورزشی محیطی سالم برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده است که در واقع نیت اصلی واقفین نیز همین بود که کودکان بتوانند در محیطی امن و سالم درس بخوانند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فکر کار تولیدی در استان جاری و ساری شده است، متذکر شد: مردم این استان صنعتکران خوبی هستند و با ثروتی که در تبریز وجود دارد، کار‌های زیادی می‌توان انجام داد، چرا که بیش از چهار هزار واحد تولیدی در استان فعال هستند و صادرات ما به بیش از ۸۰ کشور جهان در حال انجام است.

او ادامه داد: ما می‌خواهیم فرهنگ کار خیر در جامعه رواج پیدا کند و با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی دارای معادن زیادی است، از سازمان اوقاف می‌خواهیم کمک کند تا بخشی از منابع به سمت معادن سوق پیدا کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار