در شورای شهر کرمان مصوب شد؛

سگ های ولگرد کرمان عقیم وپلاک دار می شوند

در نشست این هفته شورای شهر کرمان مصوب شد سگ های ولگرد جمع آوری وعقیم وسپس پلاک گذاری شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سخنگوی شورای شهرکرمان گفت: سگ‌های ولگرد کرمان باید جمع آوری و عقیم سازی شوند.

او افزود : این حیوانات بعد پلاک گذاری شده از نظر هاری و بعضی موارد بررسی می شوند تا مشکلی نداشته باشند و پس از طی عمر طبیعی، خودبه خود از چرخه حیات خارج می شوند.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا نیز در این نشست به ناراضایتی مردم از سدمعبر «بازار مظفری» اشاره کرد و گفت: از وضعیت بازار بازدید کرده و شاهد مسدود بودن معبر عمومی بازار توسط دستفروش‌ها و مغازهداران بودیم.

او با بیان اینکه بازار کرمان سالهای سال با مشکل سد معبر مواجه است، گفت: در سال‌های گذشته برخورد با سدمعبر بازار، برعهده اجراییات بود، اما با واگذاری این وظیفه به سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، به دلیل کمبود نیرو در این سازمان، روند کار به خوبی پیش نرفته است.

او افزود: با بررسی‌های انجام شده، ساماندهی و برخورد با سدمعبر بازار مجدد به واحد اجراییات شهرداری کرمان واگذار شده است.

مویدی با اشاره به اعلام آمادگی نیروی انتظامی و همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان در این خصوص گفت: برای برخورد قانونی با متخلفان سدمعبر، باید به واحد اجراییات کمک کرد.

وی به بازدید‌های هفتگی از بازار کرمان اشاره وبیان کرد: نه تنها در بازار، بلکه در پیاده رو‌های شهر نیز شاهد سدمعبر توسط بعضی از اصناف هستیم و این معضل برای عبور و مرور عابران پیاده حادثه ساز شده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا همچنین با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد وبدون صاحب در شهر کرمان و نارضایتی مردم، از تشکیل کارگروهی در این خصوص خبر داد و گفت: طبق گزارش معاون خدمات شهری، شهرداری برای جمع آوری و نگهداری سگ‌های بدون صاحب هزینه زیادی متقبل شده است.

او افزود: برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب تصمیم گیری شد تا بعد از جمع آوری و عقیم سازی، مسایل بهداشتی و مفید بودن و غیرمفید بودن سگ‌ها ازسوی دامپزشک تایید، و تصمیم گیری شود.

محمدرضا کمساری سخنگوی شورا نیز از اقدامات اخیر شهرداری و همکاری با مؤسسات مردم نهاد برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب قدردانی کرده وگفت : لازم است بر عملکرد و نحوۀ حمایت سازمان‌های مردمنهاد نظارت شود.

او با بیان اینکه سگ‌های بدون صاحب در پناهگاه، بعد از طی فرایند بررسی و عقیمسازی، پلاک گذاری و در چرخه رها می شوند، افزود: سگ‌های پلاک گذاری شده از نظر هاری و بعضی موارد مشکلی ندارد و پس از طی عمر طبیعی، خودبه خود از چرخه حیات خارج می شوند.

علیرضا نادری، رییس شورای شهر در این نشست گفت: با مکاتبات با استاندار کرمان درخواست کردیم برای حل وفصل مشکلات موجود در آرامستان جدید، با دستگاه‌های خدمت رسان، جلسۀ هماهنگی برگزار و وظایف هر کدام از دستگاه‌ها را گوشزد کنند.

او افزود: در کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری، با پرداخت مبلغ ۸۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هدیه به کارکنان آرامستان موافقت شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به بررسی پروژۀ پیاده راه سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی»، از برگزاری جلسه هم اندیشی پیرامون مشکلات این پروژه با حضور سرپرست شهرداری کرمان، معاون حمل ونقل و امور زیربنایی، معاون شهرسازی و معماری، طراح و پیمانکار طرح و کسبه خیابان «شهید تجلی» خبر داد و گفت: در این جلسه پیشرفت و روند کار بررسی و مهلت مشخصی برای تکمیل پروژه به مجری داده شد.

محمود بابایی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد در صورتی که مجری پروژه نتواند در مهلت تعیین شده کار را به پایان برساند، تأخیر و دیرکرد اجرای پروژه به مراجع قانونی ارجاع داده شود.

او افزود: مصوب شد پیمانکار طرح، خیابان «شهید تجلی» را تا دو ماه آینده تحویل دهد و تا شش ماه آینده نیز فرصت دارد کل پروژه را به مرحله بهره برداری برساند.

رییس کمیسون هوشمندسازی، شفافیت و بهرهوری شورا نیز با بیان اینکه این طرح قرار بود طی سه فاز تکمیل شود، اما دو فاز آن اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: اینکه چرا تا به امروز به سرانجام نرسیده، جای تأمل دارد؛ بنابراین، لازم است شهرداری درخصوص تأخیر پروژه توضیحات شفافی ارایه دهد.

موسوی افزود: هرچند طراحی خیابان «شهید تجلی» با فضای معماری محیط پیرامون همخوانی ندارد، اما نباید کار را در این خیابان معطل گذاشت.

 رییس کمیسیون بهداشت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر در ادامه نشست با اشاره به خدمات ارزنده مرحوم «آیت الله سیدیحیی جعفری»، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه پیشین شهر کرمان، گفت: با توجه به سکونت ایشان در خیابان «امام جمعه»، پیشنهاد می شود خیابان «امام جمعه»، به نام «آیت الله سیدیحیی جعفری» نامگذاری شود که این موضوع از مصوبات شورای پنجم است.

چناریان  رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری نیز دراین نشست گفت: علاوه بر نامگذاری خیابان به اسم ایشان، مصوب شده بود تا سردیسی از تمثال ایشان نیز در جای مناسب در این خیابان جانمایی و نصب شود.

علیرضا نادری، پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی برای نامگذاری معابر را مطرح کرد و افزود: در این خصوص لازم است اطلاعات مربوط به مفاخر ایران و استان کرمان جمع آوری و اسامی آن‌ها در یک فایل ذخیره شود.

او بیان کرد: با وجود این بانک اطلاعاتی می توان برای پارک، معبر، یا هر مکان شهری احداث شده، اسامی خوب ومناسب  انتخاب کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار