براساس حکم قضایی صورت گرفت؛

رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه آبشینه همدان

بستر و حریم رودخانه آبشینه همدان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن خانجانی موقر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان از رفع تصرف بستر و حریم رودخانه آبشینه خبر داد و گفت: این مساله پس از ارائه طرح از سوی شرکت آب منطقه‌ای همدان در شورای تأمین و اثبات غیرقانونی بودن تصرفات و با دستور قضایی و با همکاری نیروی انتظامی محقق شد.

او در جریان بازدید از رودخانه آبشینه بیان کرد: عده‌ای افراد سودجو در سال‌های گذشته اقدام به تبدیل بستر و حریم رودخانه‌ها به باغ، زمین کشاورزی و ساختمان مسکونی کرده اند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اظهار داشت: در اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون «توزیع عادلانه آب» از سال ۱۳۹۸ به شرکت آب منطقه‌ای استان ابلاغ شده تا نسبت به اجرای قانون آزادسازی بستر و حریم روخانه ها، نهرها، و مسیل‌ها و سایر آبرفت‌های موجود مطابق با قانون اقدام کند.

خانجانی افزود: بنابراین شرکت آب منطقه‌ای استان طرح مطالعاتی بستر و حریم رودخانه آبشینه را به مسافت ۲ کیلومتر انجام داد و موضوع در شورای تأمین شهرستان نیز مطرح شد.

او اضافه کرد: پس از انجام اخطار‌های لازم، آگهی قانونی و تعیین مهلت اعتراض به آن و عدم ارائه هر گونه اعتراضی، دستور قضایی لازم در اجرای قانون صادر و شرکت آب منطقه‌ای با پشتیبانی نیروی انتظامی از ۱۷ شهریور امسال رفع تصرفات بستر رودخانه را به مساحتی که مطالعه شده آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.