رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی:

در حوزه ورزش های آبی بیشترین ضررها را دیدیم

حیدری گفت: طی دوران کرونا در حوزه ورزش های آبی، بیشترین ضررها را دیدیم که امیدواریم به زودی با بازگشایی استخرها به حالت عادی برگردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت نجات غریق استان کرمان که در محل هتل پارس کرمان برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های رشته‌های ورزشی کل کشور خصوصاً ورزش‌های آبی کرونا و ضربه ایست که این بیماری به حوزه ورزش‌های آبی زده است.

او افزود: اگر چه این ویروس سبب فعالیت برخی رشته‌ها و بازگشایی مجدد آن‌ها شد، اما اولین جایی که ما این محدودیت‌ها را داشتیم و کماکان نیز داریم، حوزه استخر‌های سرپوشیده و ورزش‌های آبی است.

حیدری به ارتباط فدراسیون نجات غریق و غواصی و فدراسیون شنا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با این فدراسیون در سطح ملی ارتباط بسیار خوبی داریم.

او به تلاش این فدراسیون و وزارت ورزش برای بازگشایی ورزش‌های آبی اشاره کرد و بیان داشت: ما به همراه وزارت ورزش پیگیری‌های بسیاری داشته ایم؛ اما ستاد ملی کرونا بنا به دلایلی هنوز نپذیرفته که این کار انجام شود و ما امیدواریم با واکسیناسیون سراسری که صورت می‌گیرد، خصوصاً در استان کرمان که یکی از استان‌های پیشرو در واکسیناسیون است بتوانیم در این رشته ورزشی به حالت عادی برگردیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه در حوزه ورزش‌های آبی خصوصاً نجات غریق، شنا و استخر‌ها ما بیشترین ضرر‌ها را دیدیم که امیدواریم به زودی با بازگشایی استخر‌ها به حالت عادی برگردیم.

حیدری افزود: ما همه فدراسیون‌های ورزش‌های آبی از جمله قایقرانی، نجات غریق، شنا و ... به دنبال این هستیم تا ضمن ارتباط با ستاد ملی کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بازگشایی ورزش‌های آبی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشته باشیم.

او در بخش دیگری از سخنانش به بحث حقوق و بیمه بیکاری منجیان غریق اشاره کرد و بیان داشت: ضمن ارتباط با تامین اجتماعی و اداره کار به دنبال برطرف کردن این مشکلات هستیم.

حیدری به الزام مدیران آبی به عقد قرارداد قانونی با منجیان غریق اشاره و تصریح کرد: این موضوع یک خلاء قانونی بود که در خیلی از استان‌ها رعایت نمی‌شد؛ ولی خوشبختانه این موضوع در استان کرمان به خوبی انجام شده است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از خلاء‌های قانونی که در کار ما وجود دارد، آشنایی نداشتن با مباحث حقوقی کاری است که اقدام انجام شده در این زمینه هماهنگی برای برگزاری ۳۰ کارگاه رایگان برای ۳۰ استان کشور در این خصوص است.

حیدری با اعلام اینکه کمیته آموزش ما خوب عمل کرده، برگزاری دوره‌های آموزشی دانش افزایی و انجام دوره‌های همسان سازی مدرسین را از جمله این آموزش‌ها عنوان کرد و افزود: در دوره‌های همسان سازی مدرسین باید سرفصل واحد داشته باشیم، طوری نباشد که مدرسین سلیقه‌ای عمل کنند.

او گریزی به توافقات انجام شده با وزارت آموزش و پرورش زد و تصریح کرد: خوشبختانه توافقات خوبی را با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم و ما هم اکنون در سطح کشور ۳۳ هزار معلم ورزش داریم.

او بیان کرد: معلمان ورزش به منظور پیشگیری از غرق شدن بازوان خوبی برای فدراسیون نجات غریق هستند.

حیدری معلمان ورزش را سفیران این فدراسیون اعلام کرد و گفت: ما با آموزش این معلمان تلاش می‌کنیم تا میزان غرق شدن را در کشور کاهش دهیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران گفت: پارسال هزار و ۱۸۸ غریق در سطح کشور داشتیم که هفتاد و دو نفرشان در حوزه کاری ما بوده است.

حیدری افزود: حوزه کاری ما محل‌ها و اماکنی هستند که مجوز فعالیت از کمیسیون ماده ۵ دارند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه طبق قانون، مالکیت سد‌ها و رودخانه‌ها با وزارت نیرو است، تصریح کرد: حضور ما بیشتر به عنوان نیروی دوم در بحث سوانح مطرح است.

حیدری بیان داشت: متولی سوانح هلال احمر و آتش نشانی هستند و از آنجایی که ما به عنوان نیروی دومی رویم؛ لذا اگر اتفاقی بیفتد مسئولیت بار قانونی بر عهده ماست.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به گستردگی که سد‌های سراسر کشور دارند و مسئولیت قانونی که بر عهده خود وزارت نیرو است ما حاضریم نیروی متخصص آموزش دیده و میزانی از تجهیزات را تامین کنیم؛ اما عمده تجهیزات باید از طریق وزارت نیرو اختصاص یابد.

حیدری افزود: اوج ورزش مدال پارالمپیک است؛ اما نجات جان یک انسان به اندازه چندین مدال پارالمپیک ارزش دارد.

او در بخش دیگری از سخنانش به واکسیناسیون منجیان غریق در استان‌ها اشاره و تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام شده به طوری که تنها در خراسان رضوی نزدیک به ۶۰۰ نفر واکسینه شده‌اند.

حیدری بیان کرد: مقدمات کار انجام می‌شود تا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان این کار در استان کرمان نیز استارت بخورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.