نایب رئیس مجلس مطرح کرد؛

ضرورت تخصیص بودجه قابل توجه به طرح آبخیزداری

نیکزاد با تاکید بر تخصیص بودجه قابل توجه به طرح آبخیزداری گفت: با اجرای طرح آبخیزداری و آبخوانداری می‌توان آب مورد نیاز بخش کشاورزی را تامین کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم پنجمین گرامیداشت ملی جنگلبانان و جان نثاران منابع طبیعی با اشاره به اینکه عدم توجیه اقتصادی روستا‌ها منجر به تخلیه و کاهش جمعیت روستا می‌شود، اظهار کرد: تخلیه روستا‌ها به معنای ایجاد ۱۳ تا ۱۵میلیون نفر حاشیه نشینی در کشور است.

وی افزود: اگر روستا‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشند، مردم در آن نخواهند ماند که مصداق بارز این امر جمعیت ۷۵ درصدی روستایی در اوایل انقلاب و کاهش آن در زمان حال است.

نیکزاد با اشاره به اینکه روستائیان نیازمند امکانات ارتباطاتی، آب، تسهیلات مسکن و راه هستند، بیان کرد: من اگر اختیار داشته باشم، بودجه قابل توجهی را برای طرح آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص خواهم داد چرا که از این طریق می‌توان آب مورد نیاز کشاورزی را تامین کرد.

وی درباره وضعیت شغلی جنگلبانان بیان کرد: نیروی شرکتی به معنای برده داری نوین است، از این رو دولت باید همه را با هم ببیند و به طور کل به صورت شرکتی کار کردن با قرارداد سفید امنیت شغلی وجود ندارد و معنایی هم نخواهد داشت.

نیکزاد با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند فارغ التحصیلان منابع طبیعی را به کار بگیرد، بیان کرد: این وزارتخانه ۱۳۵میلیون هکتار اراضی در اختیار دارد که می‌تواند با تعهد گرفتن از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در اختیار این افراد قرار بدهد و عرصه‌ها را احیا کند.

وی در پایان با تاکید بر اجرای طرح کاداستر تصریح کرد: ما از چندین دولت قبل شنیدیم که این طرح در حال پایان است، اما همچنان این اتفاق نیفتاده در حالی که اجرای این طرح بسیار با ارزش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبخیزداری ، جنگلبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار