جعفری:

جانمایی موکب‌ها در بین‌الحرمین شیراز در دستور کار شهرداری شیراز است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری خواستار ورود شهرداری شیراز برای هماهنگی و جانمایی موکب‌ها در بین‌الحرمین شده است و همکاران ما نقشه هوایی این مهم را استخراج کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی جعفری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در ستاد هماهنگی اربعین حسینی که در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد، بیان کرد: همانند سال‌های گذشته فضا سازی محیط شهری در اربعین حسینی به ویژه در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در دهه اول محرم امسال نیز تفاوت محسوسی نسبت به سال‌های دیگر در حوزه فضاسازی و سیاه پوش کردن شهر اتفاق افتاد، افزود: دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری خواستار ورود شهرداری شیراز برای هماهنگی و جانمایی موکب‌ها در بین‌الحرمین شده است و همکاران ما نقشه هوایی این مهم را استخراج کرده‌اند.

جعفری تصریح کرد: تلاش ما عدم ایجاد مزاحمت برای ساکنان منطقه بین‌الحرمین با جانمایی دقیق و راه‌اندازی موکب‌هاست.

معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در راستای مدیریت مدیریت خدمات رسانی به موکب‌ها و جلوگیری از پراکندگی، درخواست کرد که موکب‌ها تا ٢٨ شهریور برنامه‌های خود را ارائه دهند.

جعفری همچنین خواستار تامین امنیت برای تبلیغات در شب شد و گفت: برای تامین روشنایی برج نور بین‌الحرمین نیز هماهنگی خواهد شد تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

او با بیان اینکه در خیابان ٩ دی و باغ جنت هم برنامه‌های مفصلی در اربعین حسینی تدارک دیده شده، جشنواره ملی راه دل، برپایی نمایشگاه آثار پیاده روی اربعین، کتابخانه حسینی با موضوع قیام عاشورا و هفته دفاع مقدس، پرده خوانی و روایتگری و تجلیل از خانواده شهدا را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین اعلام کرد که سه سینمای سیار با همکاری بسیج هنرمندان فارس در سطح شهر شیراز راه‌اندازی می‌شود.

جعفری، سوگواره شعر اربعین و برپایی غرفه کاتبان وحی را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در ایام اربعین حسینی اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار