آغاز توزیع تخم نوغان پاییزه در خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: توزیع تخم نوغان پاییزه درخوشاب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: توزیع تخم نوغان پاییزه در خوشاب با افزایش ۸ برابری میزان توزیع نسبت به پارسال در بین نوعانداران متقاضی انجام شد.

او افزود: توزیع تخم نوغان پاییزه در دوره قبلی در روستای علیک این شهرستان به عنوان پایلوت صورت گرفت و با توجه به افزایش آگاهی و دانش بهره برداران این حوزه امسال در بیش از پنج روستا توزیع صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب ادامه داد: در دومین مرحله توزیع نوغان پاییزه، تعداد ۸ جعبه تخم نوغان بین ۸ نفر از متقاضیان این شهرستان توزیع گردید.

رودسرابی بیان کرد: نوغانداری و تولید فرآورده‌های ابریشمی از فعالیت‌های جانبی در کنار فعالیت‌های کشاورزی و اقدامی برای اشتغالزایی و درآمد پایدار روستایبان است.

او تصریح کرد:برای  بهره برداری از ظرفیت موجود درختان توت در ماه‌های شهریور و مهر که هنوز برگ دهی دارند و همچنین تقویت اقتصاد خانوار روستایی، پرورش این تخم‌ها با مشارکت نوغانداران پیشرو شهرستان به اجرا درآمد.

مدیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: پیش از این پرورش کرم ابریشم تنها در فصل بهار انجام می‌شد و با توجه به اجرای طرح پرورش پاییزه در سال گذشته و تجربه مناسب حاصل از آن، امسال با توجه به افزایش قیمت پیله علاوه بر توجیه اقتصادی مناسب و نیز کاهش امورات کشاورزی در این فصل، خانواده‌های روستایی قبل از آغاز فصل سرما و ریزش برگ درختان توت، می‌توانند یک دوره پرورش را انجام دهند.

‌رودسرابی تاکید کرد: بهار امسال تعداد ۲۴۱ جعبه تخم نوغان بین ۸۵ نفرازمتقاضیان توزیع شد که پنج تن پیله‌تر در این شهرستان تولید شده است.

انتهای پیام// ع. ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.