۲ تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز در مهاباد کشف و توقیف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از کشف و توقیف خودروی نیسان حامل ۲ تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز توسط نیرو‌های پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ماموران پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی ۲ تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز را در مسیر کاولان به سمت مهاباد کشف و توقیف کردند.

پاتو افزود: این محموله از یک دستگاه خودروی نیسان در حال حرکت بود با همکاری عوامل انتظامی متوقف شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد محموله توقیف شده مربوط به درختان بید است که اغلب در بستر رودخانه‌های دائمی و فصلی به صورت پراکنده وجود دارند.

وی اذعان کرد: در این زمینه یک دستگاه خودروی نیسان توقیف و راننده آن دستگیر و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد تصریح کرد: جنگل‌های این شهرستان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

وی از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.