۱۴۰۰ تن میگوی پرورشی در بوشهر برداشت شد

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: تا کنون هزار و ۴۰۰ تن میگوی پرورشی از مزارع شمال این استان برداشت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  صید میگوی دریایی در استان بوشهر در حالی از امروز ممنوع شده که چند روزی است برداشت میگوی پرورشی در مزارع این استان آغاز شده است.

استان بوشهر با تولید ۶۰ درصد میگوی پرورشی رتبه نخست تولید این آبزی را در کشور دارد.

به گفته معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر، امسال ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار مزرعه در قالب ۱۱ مجتمع یا سایت زیر کشت میگو رفته است.

صغری اشرف افزود: اکنون برداشت میگوی پرورشی از شمال استان بوشهر شامل مجتمع‌های شیف، بویرات، رودحله، ریگ و مُند آغاز شده و تاکنون هزار و ۴۰۰ تن میگوی پرورشی از سطح ۲۸۰ هکتار از مزارع این مجتمع‌ها برداشت شده است.

او ادامه داد: شرایط و آب و هوایی مناسب، افزایش مکانیزاسیون و وجود زیر ساخت‌های آماده باعث شد امسال در ۱۱ مجتمع از شمال تا جنوب استان بوشهر میگو پرورش یابد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال پنج هزار استخر در قالب ۳۵۷ مزرعه به پرورش میگو اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود ۳۰ هزار تن میگو از آن‌ها برداشت شود.

اشرف گفت: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورش استان بوشهر ذخیره سازی شد که این میزان بچه میگو با استفاده از ۳۰ هزار جفت میگوی مولد در ۱۹ مرکز تکثیر این استان تولید و در اختیار مزارع پرورشی قرار گرفت.

او افزود: ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شد و تا پایان تیر به طول انجامید و برداشت نیز از ۱۵ شهریور آغاز شده است و تا نیمه آبان ادامه دارد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: پارسال از پنج هزار و ۶۰۰ هکتار استخر پرورشی در استان بوشهر ۲۳ هزار تن میگوی  برداشت شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.