رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد؛

ساماندهی مراکز دفن پسماند در شهرستان شبستر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شبستر گفت:همه محل‌های دفن پسماند باید به طور اصولی و فنی انجام گیرد تا به محیط زیست و آب‌های زیر زمینی آسیبی نرسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی طالبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شبستر در جلسه مدیریت پسماند و کارگروه مخاطرات زیست محیطی شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شده بود گفت:شهرداران و دهیاران نسبت به دفن اصولی و روزانه پسماند‌ها در زباله گاه‌ها و اجرای مصوبه شعاع ۵۰ کیلومتری و بازدید میدانی از نحوه دفن پسماند‌ها اقدامات قانونی را مورد نیاز را انجام دهند.

اوافزود: براساس مصوبات این جلسه مقرر شد پلیس راه نسبت به اعمال جریمه متخلفین رها سازی زباله و نخاله توسط خودرو‌های سواری و سنگین به ویژه در جمعه‌ها در محور مواصلاتی تبریز- مرند (تقاطع کوی مولانا) و محور امند ایوند (تقاطع کلانکش و زین اباد) اقدام کند.

او گفت: ادارات حمل و نقل جاده‌ای شبستر و تبریز نسبت به نصب بنر یا تابلو‌های هشداری جهت خودداری از رهاسازی زباله‌ها در محور‌های موصلاتی و ایجاد جایگاه جمع آوری زباله و همکاری در پاکسازی حرایم جاده‌ای (موضوع بند ۲ مصوبه) اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شبستر گفت: در این جلسه مقرر شد مرکز بهداشت و درمان شهرستان شبستر تدابیر لازم را جهت مدیریت پسماند‌های پزشکی انجام دهد.

طالبی با اشاره به این‌که حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است، گفت: جهت فرهنگ سازی و تقویت حس مسئولیت پذیری در این حوزه نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و مردم بوده و استفاده از تجربیات موفق سایر شهر‌ها و کشور‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.