لطیفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش‌های دانشگاه علامه از آبان حضوری می‌شوند

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از حضوری شدن آموزش‌ها در آبان ۱۴۰۰ به صورت ترکیبی و مجازی خبر داد.

لطیفی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی خوابگاه‌ها برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در صدد هستند تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضوری شدن آموزش‌ها را شروع کنند.

او افزود: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری و برنامه ریزی برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها هستند. دانشگاه علامه طباطبایی هم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضور دانشجویان خوابگاهی را فراهم کرده است.

لطیفی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضوری شدن آموزش‌ها و ورود دانشجویان به خوابگاه منوط به تزریق دو دوز واکسن است؛ بنابراین آموزش‌های حضوری خود را به صورت ترکیبی و مجازی از ابتدای آبان ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: دانشجویان باید کارت واکسیناسیون را همراه خود برای حضور در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشند؛ بنابراین سعی کرده ایم تا با ظرفیت مناسب در دوران کرونا شرایط پذیرش دانشجویان را فراهم کنیم.

لطیفی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی در شرایط عادی که بیماری وجود نداشت حدود ۴ هزار نفر بود، اما هم اکنون به علت شیوع ویروس کرونا این ظرفیت به نصف کاهش می‌یابد، چرا که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند: فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و ... امری ضروری است که به این منظور باید ظرفیت خوابگاه‌ها را کمتر کنیم.

کاهش ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علامه در دوران کرونا

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی در نظر دارد برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خوابگاه‌هایی با ظرفیت ۴ نفره را به یک الی دو دانشجو اختصاص دهد تا به اینصورت سلامت تمامی دانشجویان در دوران اپیدمی کرونا حفظ شود.

طیبی با اشاره به تغذیه دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علامه طباطبایی در دوران کرونا بیان کرد: رستوران‌های دانشگاه علامه طباطبایی صنعتی پز هستند و تمامی پرسنل ما کارت بهداشتی دارند و به صورت ادواری مورد معاینه قرار می‌گیرند، همچنین واکسیناسیون آن‌ها هم زده شده است.

او اضافه کرد: تمامی غذا‌ها به صورت بهداشتی و گرم به دانشجویان ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند جهت مصرف وعده‌های ناهار و شام اقدام کنند. با شروع مهر و بازگشایی دانشگاه‌ها تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی را با توجه به ویروس کرونا رعایت می‌کنیم.

لطیفی با بیان اینکه مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبایی خوابگاه ها، رستوران‌ها و تمامی مراکزی را که دانشجویان در آن تجمع خواهند داشت را تحت کنترل موازین بهداشتی بازگشایی خواهند کرد، افزود: دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان پایگاه تجمیعی واکسیناسیون توانسته اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان خوابگاهی و مراجعان را واکسینه کند.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: سم پاشی خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی به صورت ادورای تحت نظر کارشناسان بهداشت در دوران کرونا انجام شده است و رصد آن را به صورت مکرر انجام داده ایم دانشجویان نباید نگران تجمع در خوابگاه‌ها باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار