نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

تعلل در تکمیل پایانه رازی قابل قبول نیست

رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه گفت: مرز رازی - کاپی کوی نقش بسیار مهمی در ارتقاء تبادلات تجاری بین ایران و ترکیه دارد.

عادل نجف زاده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: مرز رازی - کاپی کوی در ارتقاء سطح تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در جریان سفر اخیرش به کشور ترکیه و شرکت درنشست‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی مشترک بین ایران و ترکیه در جریان آخرین روند مسائل و مشکلات تجاری فی مابین دو کشور قرار گرفتم، تصریح کرد: مسئولین و تجار کشور ترکیه بی صبرانه منتظر تکمیل زیر ساخت‌های مرز رازی و جاده استراتژیک خوی - قطور هستند.

نجف زاده رساندن سطح تبادلات تجاری به ۳۰ میلیارد دلار در سال را از خواست مهم‌های دو کشورایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این سطح یقینا مرز رازی - کاپی کوی می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس ادامه داد: تلاش‌های شبانه روزی برای تکمیل جاده خوی - قطور و تکمیل پایانه رازی در دست انجام است، ولی ضرورت دارد مسئولین کشوری و استانی با نگاه ویژه و فرا ملی به پروژه تکمیل جاده خوی - قطور و پایانه رازی توجه کنند.

وی افزود: برای رسیدن به سود اقتصادی و تجارت جهانی بخش مهم کار راه و مرز است و خوشبختانه جاده خوی - قطور و مرز رازی نزدیکترین و امن‌ترین مسیر ارتباطی ایران با ترکیه و اروپا است.

نجف زاده تصریح کرد: یک لحظه درنگ و تعلل در تکمیل جاده استراتژیک خوی - قطور و مرز رازی قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.