برداشت نوبرانه سیب و نارنگی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از برداشت نوبرانه سیب و نارنگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برداشت نوبرانه سیب در باغ‌های بخش لاریجان این شهرستان، گفت:حدود یک هزار و ۱۴۰ هکتار از باغ‌های بخش لاریجان آمل زیر کشت سیب قرار دارد، که یک هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در این بخش فعالیت دارند.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با میانگین عملکرد ۱۶.۵ تن محصول در هر هکتار، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن سیب در باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

اسلامی گفت:سطح باغ‌های بارور سیب در این شهرستان یک هزار و ۱۲۰ هکتار و ۲۰ هکتار درختان غیر بارور است.

او از برداشت نارنگی پیش رسهم در این شهرستان خبر داد و افزود: این شهرستان دارای ۳ هزار و ۲۵۰ هکتار باغ مرکبات است که هزار و ۱۴۴ هکتار آن کشت نارنگی می‌باشد.

اسلامی عملکرد نارنگی در این شهرستان را ۲۳ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۶ هزار تن نارنگی در باغ‌های این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

او گفت:نارنگی‌های این شهرستان از ارقام پیش رس و محلی تشکیل شده که مزایای نارنگی پیش رس، تازه خوری، عرضه زودتر آن به بازار، برداشت آسانتر محصول به دلیل درختچه‌ای بودن است، اما نارنگی محلی، مقاوم به بیماری‌های منطقه و سرما و یخبندان نسبت به نارنگی پیش رس است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.