مسئول دفتر فناوری حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

ایجاد شبکه یکپارچه داخلی در مدارس علمیه خواهران

مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در راستای افزایش پایداری سیستم و بهره‌مندی مستمر از سامانه‌های نرم‌افزاری حوزه‌های علمیه خواهران، شبکه یکپارچه داخلی این حوزه‌ها ارتقا می‌یابد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، علی طائی‌زاده با بیان اینکه از سال 87 شبکه یکپارچه داخلی در ستاد مرکز، مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: راه‌اندازی این شبکه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای نخستین بار در میان مراکز حوزوی انجام گرفت و آثار و ثمرات فراوانی را نیز به همراه داشت.
وی افزود: اکنون بر اساس تصمیم اتخاذ شده با تجهیز تمام مدارس عملیه خواهران، در صورت بروز مشکل در شبکه یکپارچه داخلی، ارتباط از طریق شبکه اینترنت برقرار می‌شود و در ارتباط مدارس علمیه و مرکز کمترین اختلال ایجاد خواهد شد.
مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در صورت قطع شدن شبکه داخلی حوزه‌های علمیه خواهران، ارتباط به صورت خودکار به شبکه اینترنت منتقل می‌شود، یادآور شد: با ایجاد این قابلیت، از طریق «توکن» رمزنگاری، امکان ارتباط ایمن و مطمئن با سامانه‌های نرم‌افزاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از طریق اینترنت فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه مراحل مطالعاتی این طرح انجام شده و اکنون این طرح در دست اجرا قرار دارد، گفت: در این طرح تمام مدارس علمیه به اینترنت با سرعت حداقل یک مگابایت بر ثانیه مجهز می‌شوند که انجام این کار اجرای فعالیت‌های تبلیغی و پژوهشی طلاب و مدارس علمیه را نیز تسهیل می‌کند.
طائی‌زاده اجرای این طرح را موجب افزایش پایداری سیستم‌ها برشمرد و ادامه داد: این کار هم‌اکنون در برخی مدارس علمیه به صورت آزمایشی انجام شده است و در آینده در سایر مدارس علمیه نیز اجرا خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.