آمریکا طاقت نیاورد/ بازگشت بودجه یک میلیارد دلاری برای پر کردن خشاب‌های خالی‌شده گنبد آهنین

بودجه یک میلیارد دلاری برای گنبد آهنین که از سوی کنگره آمریکا در حال حذف بود، بار دیگر تحت عنوان بودجه‌ای برای جایگزینی موشک‌های مصرف‌شده گنبد آهنین به بند‌های قانون این کشور باز می‌گردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته اخباری مبنی بر حذف کمک یک میلیارد دلاری به سامانه گنبد آهنین اسرائیل از قانون بودجه آمریکا منتشر شد با این شرح که؛ برخی از اعضای کنگره این کشور پیش از رای گیری درباره قانون بودجه در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حذف این بودجه برای تجهیز سکو ها‌ی پرتاب و سکو‌های رهگیری سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و بررسی آن در قانون بودجه دفاعی شده بود که گفته می‌شد طبق این امر، کمک اضطراری به رژیم صهیونیستی با چند ماه تاخیر مواجه خواهد شد.

اما امروز اخبار دیگری در این راستا منتشر شده است که حکایت از بازگشت بند بودجه کمکی برای گنبد آهنین به صحن کنگره آمریکا دارد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است نمایندگان کنگره آمریکا امروز (پنجشنبه) در رابطه با حفظ و یا حذف بودجه ۱ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی برای جایگزینی موشک‌های مصرف‌شده گنبد آهنین، رأی گیری کنند که گفته می‌شود تعدادی از نمایندگان دموکرات تصمیم دارند به آن رأی منفی دهند.

براین اساس در روز چهارشنبه طرحی از سوی رُزا دولائورو، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا و رئیس کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان آمریکا به کنگره این کشور ارائه شده است که ذیل آن بودجه ۱ میلیارد دلاری بمنظور جایگزینی موشک‌های مصرف‌شده گنبد آهنین در جنگ اخیر با نوار غزه اختصاص می‌یابد، به طرح بودجه نظامی این کشور باز خواهد گشت.

در حال حاضر آمریکا سالیانه ۱.۶ میلیارد دلار برای تولید و تأمین سامانه‌های گنبد آهنین توسط رژیم صهیونیستی، به این رژیم کمک بلاعوض انجام می‌دهد و این امر اتفاقی غیرقابل تصور به حساب می‌آید که در آن کنگره آمریکا با کمک به اسرائیل برای مقاصد دفاعی موافقت نمی‌کند، در حقیقت حذف بخش گنبد آهنین از قانون بودجه آمریکا به معنای تاخیر قابل توجه در انتقال کمک اضافی به اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
همه کشورا یه نون خور اضافی دارن که برخلاف رای مردم مجبورن بهش کمک کنن.امریکا خودش فقیر داره به اسراییل کمک میکنه.پاکستان ۸۰ درصدش گرسنه اس ولی به طالبان کمک میکنه.عربستان فقیر داره ولی خرج تروریست و مدارس سلفی دیگر کشورها میکنه ...
آخرین اخبار