برگزاری مانور دریایی در بندر امیرآباد

مانور جستجو و نجات دریایی، اطفاء حریق و مقابله با آلودگی نفتی در دریا در بندرامیرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حبیب اله طالبی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت:به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آمادگی دریانوردان در زمان مواجهه با سوانح دریایی، مانور جستجو و نجات دریایی، اطفاء حریق و مقابله با آلودگی نفتی در دریا در محدوده لنگرگاه، واقع در یک مایلی حوضچه‌های بندرامیرآباد برگزار شد.
او درباره نحوه اجرای این مانور، افزود: یک فروند شناور مستقر در لنگرگاه از ناحیه پاشنه دچار حریق می‌شود و ضمن اعلام اضطرار سانحه، معاونت دریایی پس از بررسی شرایط حاکم بر میدان و هماهنگی با مدیرکل بندر، دستور اجرای عملیات جهت نجات جان افراد آسیب دیده و جمع آوری و جلوگیری از نشت سوخت شناور حاصل از این حریق را صادر می‌کند.

طالبی گفت: نیرو‌های امدادی در آغاز طبق دستور فرمانده عملیات، نسبت به نجات افراد حادثه دیده و معلق بر سطح آب اقدام و پس از نجات، افراد را به خشکی منتقل می‌کنند.

او افزود: فاز بعدی این عملیات، جهت جلوگیری از گسترش آلودگی ناشی ازنشت سوخت شناور، تیم مقابله با آلودگی اقدام به بوم گذاری و جمع آوری آلودگی با استفاده از اسکیمر‌ها می‌کنند.

طالبی اجرای الزامات کنوانسیون‌ها، قوانین و مقررات ملی و بین المللی مرتبط، ارزیابی و پایش نیرو‌های عملیاتی به منظور برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل عملیات به خصوص سیستم گزارش دهی در زمان وقوع سوانح دریایی و همچنین آمادگی توان تجهیزاتی موجود در زمان مواجهه با سوانح دریایی در شرایط اضطرار را بخش دیگری از اهداف این مانور عنوان کرد.

او گفت:اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با توجه به وظیفه ملی و ذاتی خود همچون سنوات گذشته سعی دارد با مشارکت حداکثری ارگان‌های دریایی و امدادی محلی، تمرین‌هایی را به طور مداوم در سطح محلی برگزار کند تا ضمن کسب آمادگی، سنجش میزان هماهنگی بین ارگان‌ها و توانایی تجهیزاتی، بتواند در صورت وقوع سوانح، با کمترین تلفات و خسارات، حوادث را کنترل کند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار