اعتراضات در سودان یک فرودگاه را به تعطیلی کشاند

معترضان سودانی در اعتراض به بی توجهی مقامات دولتی به مطالباتشان، فرودگاه کسالا را در شرق این کشور تعطیل کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: شورای قبیله‌ای شرق سودان امروز جمعه در چارچوب تنش‌ها برای هشتمین روز متوالی در اعتراض به روند مربوط به شرق در توافقنامه صلح و همچنین در چارچوب درخواست توسعه و پایان دادن به بی توجهی ها از تعطیلی فرودگاه شهر کسالا خبر داد.

احمد موسی، مشاور حقوقی و از رهبران شورای عالی ناظران البجا در شرق سودان گفت: فرودگاه کسالا تعطیل شده است و از تردد اتوبوس‌ها و خودرو‌های شخصی در امتداد جاده منتهی به بور سودان در ساحل دریای سرخ جلوگیری می‌شود.

او گفت: این تشدید تنش، واکنشی طبیعی است که به سستی دولت مرکزی در یافتن راه حل‌های فوری برای مسئله شرق سودان صورت می‌گیرد.

او افزود: دولت مرکزی همچنان به این پرونده بی توجه است و این مسئله در نهایت منجر به تشدید تنش‌ها و اجرای هرگونه سناریوی احتمالی خواهد شد.

این شورای قبیله‌ای برای هشتمین روز متوالی همه بنادر ساحل دریای سرخ و جاده اصلی خارطوم - بور سودان را بسته است.

پنجم ژوئیه گذشته نیز، این شورا جاده خارطوم - بور سودان را به مدت ۳ روز بست تا اینکه دولت، هیئتی وزارتی را هفدهم همان ماه برای گفتگو با آن‌ها در خصوص خواسته هایشان اعزام کرد اما به گفته رهبران این شورا خواسته هایشان پذیرفته نشد.

این شورای قبیله‌ای به مسیر شرقی در توافقنامه صلح امضا شده در جوبا، میان خارطوم و جنبش‌های شورشی مسلح اعتراض دارد و از اینکه مناطق شرقی به حاشیه رانده شده اند شکایت دارد و خواستار لغو این روند و ایجاد کنگره‌ای قومی برای رسیدگی به مسائل شرق سودان است، به گونه‌ای که منجر به تصویب طرح‌های توسعه‌ای در آن شود.

از ۲۱ اوت ۲۰۱۹، سودان وارد مرحله انتقالی ۵۳ ماهه‌ای شده است که سرانجام اوایل سال ۲۰۲۴ منجر به برگزاری انتخابات خواهد شد و طی آن قدرت میان ارتش، نیرو‌های موسوم به اعلامیه آزادی و تغییر و جنبش‌های مسلح که سوم اکتبر با خارطوم توافقنامه صلح امضاء کردند، تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار