فروش و انتشار هزار و ۲۳۰میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری مشهد

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: فروش اوراق مشارکت به منظور تکمیل فاز ۵ خط ۳ قطار شهری و بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر در مشهد صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی حاتمی سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: با وجود منابع محدود اوراق مشارکت در کشور و حجم بالای متقاضیان که سبب ایجاد روند پیچیده و طولانی در فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت می‌گردد، شهرداری مشهد موفق به اخذ مجوز انتشار ۱هزار و ۲۳۰میلیارد تومان اوراق مشارکت گردید.

او افزود: ضمن توجه مدیریت شهری به ارتقاء خدمات و بهسازی شهر، این معاونت موفق به انتشار و فروش اوراق مذکور شد که از این رقم ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تکمیل فاز ۵ خط ۳ قطار شهری، ۳۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری و ۲۳۰میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت بازسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر منتشر شد.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این اوراق ۴ ساله و مواعد پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار است، ادامه داد: همزمان با پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت، با بانک‌ها هم برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم که در نهایت عاملیت و ضمانت انتشار اوراق مرتبط با طرح تکمیل فاز ۵ خط ۳قطار شهری و طرح توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری به بانک صادرات و پذیره نویسی و بازارگردانی به شرکت تامین سرمایه سپهر واگذار شد. همچنین در این فرآیند از حمایت و ضمانت بانک شهر بهره‌مند شدیم.

حاتمی بیان کرد: همچنین بازسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر نیز با عاملیت و ضمانت بانک ملی و پذیره نویسی و بازاگردانی صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم به فروش رسید.

او تصریح کرد: اوراق مذکور با اخذ مجوز بانک مرکزی و تعهد پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود توسط دولت در شعب بانک‌های صادرات و ملی برای فروش عرضه و به فروش رسید.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تاکید کرد: در این انتشار دو اقدام برای نخستین بار صورت گرفت. اول انتشار اوراق برای تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری که منجر به تامین مالی بهینه و گسترش مد‌های حمل و نقل می‌گردد و دوم انتشار اوراق برای بازسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام مهربانی‌ها که برای نخستین بار با سهم ۵۰ درصدی دولت صورت می‌پذیرد که امیدواریم این توجه در سال‌های آتی نیز امتداد یابد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار