اجرای مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی

استاندار گیلان گفت: برای اجرای مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، به جای تعطیلی و محدودیت‌های قبلی برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در صدمین نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان، با اشاره به برنامه ریزی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای تبیین و اجرای مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی گفت: محدودیت‌های فیزیکی و تعطیلی‌ها، با اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی جایگزین می‌شود.

او در ادامه به آمار بالای تزریق واکسن در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان در واکسیناسیون دُز نخست با ۵۹ و نیم درصد و در واکسیناسیون دو دُز کامل در رده‌های مختلف سنی، با ۲۵ و ۲ دهم درصد، از میانگین کشوری بالاتر قرار گرفته است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تاکید بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: ارتقاء سطح کیفی آموزش، با تشکیل کلاس‌های حضوری برای بهینه سازی شرایط آموزش و پرورش، با اتکا به کمترین آسیب‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

ارسلان زارع همچنین از تمدید مهلت دریافت تسهیلات ودیعه مسکن و کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا تا پایان آذر ماه و تمدید سه ماهه وکالت نامه‌های تعویض پلاک خودرو برای جلوگیری از ازدحام در مراکز تعویض پلاک خبر داد.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۴۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: ۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان بستری شدند.

سرهنگ حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار و متخصصان هم از شتاب گیری واکسیناسیون کارگران استان با گسترش مراکز تزریق واکسن کرونا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان، با بهره مندی از ظرفیت‌های متنوع سپاه و بسیج خبر داد.

در حاشیه صدمین نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان، دکتر حیدر زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون مادران باردار تصریح کرد: واکسیناسیون مادران باردار نه تنها برای جنین، کودک و مادر، خطری در بر ندارد بلکه برای پیشگیری از انتقال بیشتر ویروس کرونا، کاهش خطر ابتلا و سلامت مادر و کودک موثر و مفید خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.