تحویل ۳ جنگنده آمریکایی به رژیم صهیونیستی

منابع خبری از تحویل ۳ فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکا به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه صهیونیستیِ آروتز شوا امروز (یکشنبه) در گزارشی از فرود ۳ فروند جنگنده آمریکایی از نوع «اف-۳۵» در پایگاه هوایی «نواتیم» در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این جنگنده‌های آمریکایی قرار است برای حراست از حریم دفاعی-هوایی رژیم اشغالگر به گردان هواییِ صهیونیستی با نام «شیر‌های جنوب» ملحق شود.

اردیبهشت ماه سال جاری نیز آمریکا ۳ فروند جنگنده اف-۳۵ خود را به رژیم اشغالگر تحویل داد و در پایگاه هوایی «نواتیم» در صحرای نقب مستقر کرد.

گفته می‌شود، رژیم اشغالگر قدس طی سه سال آینده ۵۰ جنگنده دیگر نیز دریافت خواهد کرد. تل‌آویو نخستین جنگنده‌های اف–۳۵ خود را در اواخر سال ۲۰۱۶ دریافت کرده است و براساس اخبار منتشر شده ساخت ۵۰ جنگنده دیگر را نیز به شرکت آمریکایی لاکهید مارتین سفارش داده است.

جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در سال ۲۰۱۸ وارد فاز عملیاتی شد. برنامه ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ فروند بمب افکن اف-۳۵ ازسوی وزارت دفاع آمریکا تدوین شده است. شرکت لاکهید مارتین تاکنون موفق به تولید ۹۷۰ فروند از این بمب افکن شده است.

برخلاف نقایص فراوان، برنامه ساخت بمب افکن‌های اف-۳۵ که ۴۰۰ میلیارد دلار از بودجه وزارت دفاع آمریکا را به خود اختصاص داده است، به طور گسترده ازسوی کنگره و تیم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
آمریکا سرنوشت حودشو با اسرائیل گره نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
باشه بهش میگم
آخرین اخبار