جاماندگان اربعین در شهرهای استان سمنان آیین پیاده‌روی برگزار کردند

به مناسبت اربعین حسینی، عاشقان عصمت و طهارت استان سمنان به یاد روز‌های عاشقی در عرش پیمایی اربعین، مسیری را پیمودند و به یاد اهل حرم سوگواری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مردم سمنان در حضوری گسترده از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح در مراسمی تحت عنوان «جاماندگان پیاده روی اربعین» شرکت کردند.

 مراسم جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و ارادتمندان اهل بیت (ع) با عبور از میدان امام حسن (ع)، میدان امام علی (ع)، بلوار شهید اخلاقی، پل امیرکبیر، پل شهید محب شاهدین، بلوار شهید نوروزی، میدان استاندارد، بلوار دفاع مقدس، در ایستگاه پایانی در پارک موزه دفاع مقدس نماز ظهر و عصر را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت جماعت برگزار کردند.

تعداد بسیاری موکب در این مسیر برپا شده بود و از جمعیت مردم حاضر در این آیین پذیرایی می‌شد و برای آن‌ها که پیاده‌روی کربلا تا حرم امام حسین (ع) را تجربه کردند یادآور همان حس و حال بود.

این مراسم نمادین با محوریت هیات‌های مذهبی و مردمی، مساجد در شهرستان‌های دیگر استان نیز برپا شد.

طبق برنامه‌ریزی، مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان شاهرود از سه راه مجن به سمت امامزاده سید ابوالقاسم بسطام، در سرخه از خروجی شهر به سمت امامزادگان لاسجرد، در مهدی شهر از میدان امام رضا (ع) تا مقبره شهدای گمنام، در دامغان از میدان امام حسین (ع) تا زینبیه و درشهر گرمسار از امامزاده اسماعیل (ع) تا گلزار شهدا بود.

در انتهای این مسیر نماز ظهر در فضای باز اقامه شد و این مراسم پیاده روی تا ساعت ۱۷ برنامه‌ریزی شده بود.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.