استاندار کردستان:

اتاق شیشه ای در شهرداری سنندج ایجاد شود

مرادنیا گفت: اتاق شیشه‌ای در شهرداری سنندج ایجاد شود و مردم از عملکرد و هزینه‌های این نهاد اطلاع داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهمن مرادنیا استاندار کردستان امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار سنندج اظهار داشت: در حال حاضر نگاه‌های سویی به شهرداری وجود دارد که باید مجموعه مدیریت شهری تلاش کنند این نگاه را تغییر دهند.

مرادنیا تاکید کرد: ایجاد اتاق شیشه‌ای در شهرداری سنندج و آگاهی یافتن مردم از درآمد‌های شهرداری و هزینه‌های آن بصورت شفاف می‌تواند این نگاه را تغییر دهد.

او یادآور شد: شهردار سابق سنندج در طول چهار سال گذشته خدمات ارزشمندی ارائه کرد و یکی از ویژگی‌های وی همدلی، همراهی با اعضای شورا و مسوولان استانی بود و کار‌های زیادی در چهار سال گذشته انجام شد که امیدواریم در این دوره هم این روند با جدیت دنبال شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه ما موظف هستیم در طول دوران مسئولیتی خود در خدمت مردم باشیم گفت: از شورا و شهرداری انتظار می‌رود توجه جدی به مساله مقابله با ساخت و سازه‌های غیرمجاز و ساماندهی وانت‌بار‌ها را در دستور کار قرار دهند البته که در این راه همدلی و همراهی دستگاه‌های مختلف نیز نیاز است.

مرادنیا توجه به مناسب‌سازی شهری را از دیگر مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد چرا که معلولان نیز شهروند این شهر هستند و باید با مناسب‌سازی مناسب زمینه بهره‌مندی آنان از خدمات مختلف فراهم شود.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذاری حوزه مسکن در کردستان ضعیف است، ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی مناسب و کار جهادی این مساله نیز رفع و رجوع شود، همچنین صنوف مزاحم به خارج منتقل شوند.

امروز نیاز مدیریتی کشور، مدیر متعهد، دلسوز و جهادگر است

رییس کل دادگستری استان کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: مدیری که امروز در این شرایط سکان مدیریتی قسمتی را برعهده می‌گیرد کار سختی را برعهده گرفته و امروز نیاز مدیریتی ما مدیر متعهد، انقلابی، دلسوز و جهادگر است و اگر کسی این خصایص را نداشته باشد نمی‌تواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی با بیان اینکه مردمی بودن از دیگر خصایص یک مدیر است، افزود: مدیر باید مردم‌مدار و مشاوره محور بوده و پیگیری امور تا حصول نتیجه را اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهد و قطعا مدیریت شهری و شهرداری از این امر مستثنی نیست.

او با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نباید سیاسی باشد، اضافه کرد: اولویت مدیریت شهری بایدحل مشکلات مردم باشد و در این راستا لازم است، عدالت محوری و عدم تبعیض مورد توجه قرار دهند و قطعا توجه به پروژه‌هایی خاص برای نقاطی خاص در مدیریت شهری اسلامی نمی‌گنجد.

رییس‌کل دادگستری کردستان یادآور شد: ما در این برهه زمانی نیازمند عدالت محوری و عدم تبعیض هستیم و مدیران ما باید قانونمداری، حفظ بیت المال و اموال عمومی را مورد توجه جدی قرار دهند.

حسینی پاسخگو بودن را از دیگر ویژگی یک مدیر و مسئول اعلام کرد و گفت: برخی از مدیران فکر می‌کنند همین که مدیر شدند حاشیه امن و مصونیتی پیدا می‌کنند، اما اینگونه نیست و هر چقدر مدیریت بالاتر باشد پاسخگویی بیشتر است و در واقع مدیریت یعنی پاسخگویی و حاشیه امن و مصونیتی در این زمینه نداریم.

او اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی نظام بحث مبارزه با فساد و حیف و میل بیت المال است و در این زمینه مدیران باید با شجاعت تلاش کرده در عین شجاعت مراقبت کرده و پاسخگو باشند.

در این مراسم از خدمات حشمت الله صیدی شهردار سابق سنندج تقدیر و سید انور رشیدی به عنوان شهردار سنندج معرفی شد.

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج در ۱۶ مرداد ماه امسال "سید انور رشیدی" را به عنوان شهردار سنندج انتخاب کردند.

سید انور رشیدی دارای مدرک تحصلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی بوده و سابقه چهار دوره عضویت در شورای اسلامی شهر سنندج را دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.