نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

حجم عظیمی از دارایی‌های وقفی در کشور رها شده/ در مدیریت موقوفات کم کاری کردیم

پور ابراهیمی گفت: حجم عظیمی از دارایی‌های وقفی در کشور و به ویژه در کرمان کاملا رها شده و خروجی آن هزینه و فرصت می توانست ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دیدار با مسئولین اوقاف کرمان گفت: هر مدیری که در مسئولیت جدید می‌آید ناخواسته وارث یکسری مشکلات گذشته است.

او با اشاره به پتانسل‌های ویژه حوزه وقف افزود: استفاده از ظرفیت اقتصادی است و کار‌هایی انجام شده، اما باید فراتر از آن کار کنیم هر چند که کار‌های ارزشمندی انجام شده، اما اموال وقفی در اقتصاد کشور محو شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: حجم عظیمی از دارایی‌های وقفی در کشور کاملا رها شده و خروجی آن هزینه فرصت ایجاد می‌کند و هزینه‌ی زیادی دارد از دست می‌رود و کسی هم بازخواست نمی‌شود در کشور ما برای کار‌هایی که انجام می‌دهیم بازخواست می‌شویم، ولی برای کار‌هایی که انجام نمی‌دهیم بازخواست نمی‌شویم.

او تصریح کرد: عدد‌ها خیلی نگران کننده هستند، می‌توانیم مجموعه زیادی از دارایی داشته باشیم که متاسفانه به بدترین شکل اداره می‌شود و تاثیرات آن به صورت مستقیم در اقتصاد کشور موثر است.

پورابراهیمی افزود:نرخ رشد اقتصادی همانند معدل بچه‌ها در دانشگاه است و مهمترین آن نشانه عملکرد است، ۸ سال دولت آقای روحانی میانگین نرخ رشد اقتصادی صفر بود.

او ادامه داد: اقتصاد وقف اینجا باید خود را نشان دهد و به کمک اقتصاد کشور آید، زیرا در این زمینه سهم دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه کرمان قطب اوقاف کشور است، گفت: این ظرفیت‌های مهم و اساسی باید شناخته شود، اوقاف باید اینقدر توان داشته باشد که سالی ۱۰۰ میلیارد به هیئت‌های مذهبی کمک کند، با این همه امکاناتی که دارید آغاز کنید.

پورابراهیمی بیان کرد: می‌دانم سخت است و شما هم تحت فشار هستید، قوانین و مقررات و دستگاه قضا و تماس‌ها و سفارشات همه این‌ها است، اما اگر این موضوع اصلاح شود سهم عظیمی در اقتصاد دارد.

پورابراهیمی به مجموعه‌های جدید اشاره کرد و اظهار کرد: افرادی که در راس امورات وقف هستند باید متخصص اقتصادی باشند نه اینکه تجربه‌ای نداشته باشند، زیرا مجددا با چالش مواجه خواهیم شد.

محمد رضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

او گفت: بنیاد موقوفات نیز یکی دیگر از چالش هاست، در استان نمی‌توانیم دو سازمان داشته باشیم، می‌گویند مجموعه احسان و هتل در بهترین شکل که به امروز ۱۰۰ میلیارد هزینه شده و متاسفانه رها شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: این مبلغ پول را به فردی بدهیم تا اوراق مشارکت بگیرد و تنها بشیند و کاری نکند سالی ۲۰ میلیارد از این مبلغ سود دریافت می‌کند، این یکی از دارایی‌های ماست؛ آب گرم سیرچ کجاست؟ آیا همانند آبگرم‌های دیگر شده؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد، دو سه سال است که نمی‌توانیم برای زنگی آباد کاری کنیم، یک شرکتی مدعی شده که زنگی آباد ۵۰ درصد کل آن وقف شده است، مردم آنجا نه می‌توانند خانه و زمین بخرند نه بفروشند و حتی از نظر شرعی هم مشکل دارند.

پورابراهیمی افزود: متاسفانه ۴ تا استاندار عوض شده، اما هنوز هیچکدام نتوانستند کاری انجام بدهند، یک پل برای آن قسمت می‌خواستند بزنند که آن منطقه کشته ندهد که متاسفانه هنوز به نتیجه اجرایی نرسیده است شاید این دهمین نامه‌ای بوده که به ما فرستادند.

او با اشاره به مسیر پرخطر جاده زنگی آبادافزود:عملیات اجرایی بازگشایی پل شاهرخ آباد-زنگی آباد از هفته آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار