نخستین سفر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به بحرین

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با دعوت همتای بحرینی خود برای نخستین بار و با هدف افتتاح سفارت تل آویو به منامه سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد به دعوت «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی خود فردا (پنجشنبه) برای نخستین بار به منامه، پایتخت بحرین سفر می‌کند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منتشر شده آمده است: لاپید فردا بعد از ظهر با یک پرواز مستقیم توسط شرکت هواپیمایی بحرین «گلف ایر» به منامه می‌رود تا سفارت تل آویو را افتتاح کند.

این خبرگزاری همچنین از آغاز خط پروازی مستقیم میان بحرین و فلسطین اشغالی خبر داد. این خبر را وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه اعلام و تاکید کرد بر این اساس هر هفته دو پرواز توسط شرکت «گلف ایر» بحرین از تل آویو به منامه انجام می‌شود.

«یدان رول» معاون وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر با اشاره به این سفر گفت: بحرین یک مقصد تجاری مهم برای اسرائیل است و افتتاح مسیر خطوط هوایی بین دو کشور مهم است. گامی استراتژیک است که کمک زیادی به اقتصاد اسرائیل و همچنین گردشگری خواهد کرد زیرا بحرین مقصدی است که امکان پرواز‌های ارزان و راحت را به شرق فراهم می‌کند.

رول افزود: این یک گام مهم دیگر در تقویت روابط با کشور‌های حوزه خلیج (فارس) در چارچوب توافق‌نامه آبراهام (عادی سازی روابط با تل آویو) است که در مراحل بعدی همکاری در بسیاری از زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

خبرگزاری شهاب همچنین اعلام کرد جنبش تحریم رژیم صهیونیستی (BDS) با صدور بیانیه‌ای تحریم نمایشگاه اکسپو دبی را خواستار شد. این نمایشگاه قرار است اکتبر آینده با حضور رژیم صهیونیستی برگزار شود. جنبش تحریم این رژیم، تحریم این نمایشگاه را در راستای مخالفت با عادی سازی روابط دانست و هدف صهیونیست‌ها را سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هایش عنوان کرد.

شایان ذکر است امارات، بحرین، سودان و مراکش سال گذشته و علیرغم مخالفت‌های مردمی به آرمان‌های فلسطین خیانت و اقدام به سازش با رژیم صهیونیستی کردند. بر اساس شواهد، بیشتر اهداف این چهار کشور عربی که در بستر عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها به دنبال آن بودند، محقق نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
اسرائیل غلط کرد بره بمیره تنها عرضه اش اینکه زن و بچه بکشه و اسیر کنه بعد همین نوکرهای دست نشانده اش تو کشورای دیگه بیان به رسمیت بشناسنش
آخرین اخبار