موزه بین المللی استکبارستیزی طبس در مسیر اجرایی شدن

موزه بین المللی استکبارستیزی، فرصتی برای ماندگاری واقعه صحرای طبس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز عملیات اجرایی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس، گفت: این موزه، واقعیت‌های حادثه را در معرض دید تحلیلگران و تشنگان جریان‌های تاریخی قرار می‌دهد.

او  با بیان این که احداث و ایجاد موزه استکبارستیزی در این مکان، مورد تأکید و تأیید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بوده، تصریح نمود: موزه صحرای طبس از مکان‌های بزرگ یادبود مقاومت، ایثار و جانفشانی ملت ایران و از بنا‌های ثبت مدد الهی در سرزمین اسلامی ما خواهد بود.

ملانوری ضمن تشکر از توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این موضوع، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا کار با سرعت پیش برود و در موعد مقرر اجرایی شود.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص اهمیت موزه صحرای طبس گفت: مردم در جریان انقلاب، همه تلاش خود را به کار بستند تا دین خدا در سرزمین ایران جاری و ساری شود و در مقابل، در صحرایی که هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد، دست خدا در قالب ریگ‌های بیابان به کمک شان آمد و بساط خدعه را برچید.

ملانوری گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که سبب شد مردم در جریان انقلاب پیروز شوند، نفرت و انزجار آن‌ها از جریان استبداد، استکبار و استعمار در کشور بود.

وی افزود: این که مردم با دست خالی قیام کردند و در مقابل ابرقدرت‌ها به پیروزی رسیدند برای خیلی‌ها قابل قبول نبود، لذا به دسیسه پرداختند تا این نظام نوپا را از بین ببرند، یکی از این جریان‌های سخیف، همین ماجرای صحرای طبس است که با شکست مواجه شد.

این مراسم با حضور جعفری معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس موزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت کشور و سردار ستوده رئیس سازمان امور موزه و یادمان‌های دفاع مقدس همراه بود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.