استاندار خراسان جنوبی:

مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در دست پیگیری است

ملانوری گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در دست پیگیری است و برای دستگاه‌های مختلف در این زمینه مسئولیت‌سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفت: بلافاصله پس از سفر حجت الاسلام رئیسی به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال، تمامی تأکیدات رئیس جمهور را در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بعد از این سفر مطرح کردیم و برای دستگاه‌های مختلف مسئولیت‌سازی شد تا مقدمات اجرای مصوبات و روند آن را دنبال کنند.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را بسیج کردیم تا با سرعت مصوبات سفر را پیگیری کنند و اقدامات اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

ملانوری اظهار کرد: اطلاعات لازم برای اجرای برخی مصوبات از جمله طرح‌های نیمه‌تمام و دیون پیمانکاران پروژه‌های عمرانی را احصاء و به ریاست جمهوری اعلام کردیم؛ برای سایر موضوعات از جمله بازنگری سند توسعه نهبندان هم جلساتی برگزار و کار دنبال شده است.

استاندار خراسان جنوبی  بیان کرد: ستاد بازسازی، احیاء و مدیریت قنوات در استان را به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور راه‌اندازی کردیم و اولین جلسه این ستاد نیز برگزار شد.

او ادامه داد: آنچه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حد وظایف و مسئولیت دستگاه‌های اجرایی است، دنبال می‌کنیم و امیدواریم مصوبات هرچه زودتر به تأیید نهایی دولت برسد و با دستور رئیس جمهور تأمین اعتبار شود تا شاهد سرعت پیشرفت در روند اجرای پروژه‌ها باشیم و مردم استان از خیرات و برکات سفر بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


ملانوری لزوم زمان‌بندی پروژه‌ها را از تأکیدات رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی برشمرد و گفت: پروژه‌های استان براساس زمان‌بندی اجرایی می‌شود و تأکید رئیس جمهور در زمینه زمان‌بندی برای اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: آنچه باعث می‌شود که پروژه‌ها با تأخیر اجرایی شود، به‌طور عمده تأمین منابع مالی است که با توجه به تغییرات، رویداد‌ها و مشکلاتی که ایجاد می‌شود گاهی دچار مشکل در خصوص تأمین اعتبار پروژه‌ها می‌شویم.

او با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی در سطح استان عمدتا فعال هستند افزود: پارسال و در ۶ ماه نخست امسال تلاش‌های زیادی از محل منابع مختلف از جمله ظرفیت ماده ۵۶ (اعتبارات بانک‌ها)، تهاتر بانکی و سایر منابع ملی اعتباراتی را جذب کردیم و پروژه‌های عمرانی استان فعال‌تر شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.