معاون استاندار ایلام:

روند خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مهران بسیار مطلوب است

کرمی گفت: روند خدمات رسانی از جمله تامین غذا و آب معدنی به زائران اربعین حسینی که از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند، رضایت بخش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، احمد کرمی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و رییس قرارگاه عملیاتی ویژه اربعین مهران با بیان اینکه روند خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مهران بسیار مطلوب است ، اظهار داشت: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری برای خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده و روند امدادرسانی و ارائه خدمات از طریق مواکب به زائران اربعین حسینی به نحو بسیار خوبی در حال انجام است.

او افزود: نخستین مقوله‌ای در کنگره اربعین مهران بسیار ضرورت دارد، این است که قبل از ورود زائران عتبات عالیات به کشور انجام تست کرونا و تب سنجی در نقطه صفر مرزی انجام شود که با تدابیر اتخاذ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با کمک سپاه و هلال احمر از تمامی زائرانی که وارد پایانه مرزی مهران می‌شوند، تست کرونا گرفته می‌شود و افرادی که تست آن‌ها مثبت باشد به صورت مجزا از دیگران راهی شهر‌های مبدا می‌شوند.

رئیس قرارگاه اربعین مهران تاکید کرد: ۲۴ موکب در پایانه مرزی مهران با همه ظرفیت و توان و با اشتیاق خاصی هم اکنون در حال خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات هستند و در راستای تامین تغذیه و آب معدنی به زائران هیچ مشکلی نداریم.

کرمی در ادامه از مهیا بودن وسایل نقلیه برای انتقال زائران از پایانه مرزی به به شهر‌های مبدا خبر داد و گفت: تمامی زائران پس از انجام تست کرونا و پذیرایی توسط مواکب می‌توانند از طریق اتوبوس‌های مستقر در پایانه راهی شهر‌های محل سکونت خود شوند.

او ادامه داد: قرارگاه ویژه اربعین که هر روز ساعت ۱۶ بمنظور برنامه ریزی و هماهنگی لازم اربعین در پایانه مرزی مهران به ریاست استاندار برگزار می‌شود، فردا جمعه هم برقرار است.

کرمی بیان کرد : بر اساس پیش بینی ها، بازگشت زائران از کشور عراق و ورود به کشور از طریق پایانه مرزی مهران تا پایان روز شنبه ادامه دارد.

او با قدردانی از تمامی کمیته‌های اربعین در استان ایلام عنوان کرد: تاکنون عملکرد تمامی دستگاه‌ها و کمیته مرتبط با قرارگاه اربعین بسیار رضایت بخش است که امیدواریم این اهتمام همچنان تا بازگشت تمامی زائران به کشور وجود داشته باشد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.