برگزاری نشست ۳۰ کشور جهان با موضوع جرایم سایبری به رهبری آمریکا

جو بایدن اعلام کرد مشاوران ارشد امنیت ملی آمریکا این ماه مقامات ۳۰ کشور جهان را برای بررسی تهدید‌های سایبری گردهم خواهند آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل افزایش تهدید‌های سایبری از سوی باج افزار‌ها و به نیز برای ارتقای امنیت سایبری در سطح بین الملل نشستی با همین موضوع با حضور مقاماتی از ۳۰ کشور برگزار خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: استفاده غیرقانونی از رمز ارز‌ها و نیز سوءاستفاده باج افزار‌ها از ارز‌های دیجیتال یکی از موضوعات اصلی این نشست خواهد بود.

دولت آمریکا در سال جاری میلادی از سوی باج افزار‌ها بارها مورد حمله قرار گرفته است. آمریکا امسال به دنبال این تهدید‌های سایبری خسارت‌های زیادی را در زمینه انرژی و مواد غذایی متحمل شده است.

دولت بایدن امیدوار است این نشست به تشکیل گروهی غیررسمی از مقامات امنیتی کشور‌های جهان برای مبارزه با تهدیدات سایبری منجر شود تا از این طریق بتوانند با کشور‌هایی مانند روسیه و اعضای گروه ۷ وارد مذاکره شوند.

در پی حملات سایبری به خط لوله انتقال سوخت در آمریکا و نیز یک شرکت بزرگ تولید گوشت قرمز در این کشور که خسارت‌های زیادی را برای دولت به همراه داشت، بایدن روسیه را متهم به دست داشتن در حملات این باج افزار‌ها عنوان کرد.

با این حال، مسکو هر بار اعلام کرده دخالتی در این حملات سایبری نداشته است.

زمان دقیق این نشست و نیز کشور‌های شرکت کننده در آن هنوز از سوی مقامات آمریکایی مشخص نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار