شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت تا امروز سعه صدر خوبی در برابر منتقدان داشته است

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره روحیه نقدپذیری دولت سیزدهم توضیحاتی را بیان کرد.

احمد شریف عضو جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد دولت سیزدهم بیان کرد: هنوز زمان زیادی از شروع به کار دولت نگذشته و دست کم به یک زمان ۶ ماهه نیاز است تا بتوان در جهت تایید و نقد عملكرد دولت اظهار نظر کرد.

او ادامه داد: البته متاسفانه مقداری کم تحملی در حامیان دولت وجود دارد؛ یعنی تا نقدی بیان می‌شود آن‌ را به جریان رقیب نسبت می‌دهند موضوعی که ممکن است دولت را آسیب پذیر کند؛ بنابراین معتقدم در ابتدا باید به ماهیت نقد‌ها توجه شود که چقدر کارشناسی است و از این‌ها استفاده کرد تا جلوی تصمیمات اشتباه را گرفت، اما در کل هنوز برای ارزیابی عملکرد دولت زود است.

شریف تصریح کرد: اگرچه تا امروز دولت سعه صدر خوبی داشته و تا به حال درباره مخالفان خود واکنش تندی نداشته است، اما عملكرد هواداران دولت به خصوص در فضای مجازی ممكن است افراد منتقد را به محافظه کاری وادار كند که این به نفع دولت نیست.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: همه نقد‌ها در کشور باید معطوف به تامین حداکثری منافع ملی باشد و فارغ از نوع گرایشی که در دولت است باید افراد منتقد در جهت منفعت ملی گام بردارند و الان هم ممکن است برخی از نقد‌ها از طرف طرفداران خود دولت هم صورت بگيرد، اما در کل باید نقد‌ها را به سمت آمار و ارقام ببریم، نه اینکه صرفا چون با امری مخالفیم نظر کلی بدهیم.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات دولت و بستری که وجود دارد باید یک همگرایی ملی صورت دهیم برای حداکثرسازی منافع ملی و اگر این اتفاق بیفتد حتما جای پیشرفت خواهد  بود و فارغ از اینکه چه دولتی بر سر کار باشد می توان از توان همه شهروندان برای ارتقاء و صيانت از منافع ملی استفاده کرد.

شریف در پایان گفت: ما در این زمینه تا امروز موفق نبودیم و بیشتر نقد‌ها به سمت جناحی بودن رفته و از همین رو نیز سازنده نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار