ضرورت توجه جدی به احیای تالاب بین المللی قوریگل

فرماندار شهرستان بستان آباد تاکید کرد: کوتاهی در احیای تالاب قوریگل قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،الهیاری فرماندار شهرستان بستان آباد در جلسه کمیته اجرایی محلی تالاب بین المللی قوریگل با بیان اینکه این تالاب حال خوشی ندارد گفت:کوتاهی در احیای تالاب بین المللی قوریگل از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

او مدیریت آبی تالاب را در شرایط کنونی لازم و ضروری دانست و گفت: آسیب شناسی دقیق و مدونی از کاهش تراز آبی این تالاب باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

الهیاری با بیان اینکه این تالاب یک سرمایه استانی و ملی و بین المللی است افزود: محافظت از حوضه آبریز تالاب، لایروبی و مرمت و بازسازی کانال آبرسانی به قوریگل هرچه زوتر شروع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هفته گذشته از احتمال خشک شدن تالاب بین المللی قوریگل خبر داد و گفت: وضعیت آبی فعلی تالاب نشان می‌دهد اگر در فصل آبی جدید روند آبگیری این تالاب به نحو مطلوب صورت نگیرد چه بسا در سال آتی شاهد خشک شدن کامل این تالاب مهم در استان خواهیم بود.

تالاب قوریگل در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بستان‌آباد و ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار گرفته و در سال ۱۳۵۴ به عنوان تالاب بین‌المللی در کنواسیون رامسر به ثبت رسیده و از سال ۱۳۷۳ جزو مناطق شکار ممنوع مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.