برگزاری هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هشتمین جلسه علنی شورای ششم اسلامی با قرائت قرآن کریم و پرچم‌گردانی خدام امام رضا علیه السلام و توزیع بسته‌های تبرکی آغاز شد.

مهدی ناصحی نائب رئیس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر گفت: برای آماده سازی شهر و برای آماده سازی فضا و هیئت‌ها بابت پذیرایی از مجاورین و زائرین امام رضا از زحمات شهرداری تشکر می‌کنم.

او به دوازدهم مهرماه که مصادف با دهه وقف است اشاره کرد و افزود: یکی از فصولی که برای وقف و اموال وقف شده واقفین در نظر گرفته شده برای زائرین امام رضا است که برای این منظور همکاری بین شهرداری، استانداری و آستان قدس را می‌طلبد.

نائب رئیس شورای ششم اسلامی ضمن گرامیداشت سیزدهم مهرماه به مناسبت روز نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی محافظان حریم امنیت کشور هستند و شورای ششم حداکثر تعامل را با ناجا انجام خواهد داد.

ناصحی همچنین ضمن گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان بیان کرد: ناشنوایان به عنوان بخش عمده جامعه آماری ما مورد تکریم شورای ششم قرار دارند و خوب است بدانیم یکی از مهم ترین رویکردهای شورای ششم ارتقاءکیفیت زندگی افرادی ست که محرومیت دارند که باید به عنوان بخش رسمی کشور دارای حقوق و زندگی کریمانه باشند.

غلامحسین صاحبی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورا نیز گفت: هفته ناشنوایان را گرامی می‌داریم و باید برای رفع مشکلات این عزیزان تلاش کنیم تا بیماران ناشنوای کمتری در جامعه داشته باشیم و روزی به صفر رسد.


بیشتر بخوانید


او افزود: مناسبت دیگری که به آن اشاره نمی‌شود روز دامپزشکی ۱۴  مهر ماه است؛ که این روز را به حافظان امنیت غذایی کشور تبریک عرض می‌کنم. اگر در این حوزه غفلت شود حوزه بهداشت و درمان ما فلج خواهد شد. این موضوع خود را سریعاً در بیماری‌های انسانی نشان می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: باتوجه به اینکه به‌عنوان شورای انقلابی شناخته می‌شویم در اولین قدم و در انتظاری حداقلی اولین اقدام اجازه ندهیم در خیابان‌های شهر حتی یک کارتن‌خواب ببینیم. باتوجه به سرمای هوا این افراد را دریابیم. شهرداری خود راسا در این زمینه وارد شود و دیگر چشم امید به دیگر نهاد‌ها نداشته باشد

معصومه ترابی مقدم، رئیس هیئت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کانون ناشنوایان خراسان رضوی خانه دوم ناشنوایان است و افراد در این کانون آموزش‌هایی نظیر مشاوره، آموزش احکام و امور قضایی  را آموزش می‌بینند. این کانون در توحید ۱۷ است و ۳۰ نفر به‌صورت افتخاری با ما همکاری می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم به مناسبت روز جهانی معلولان در محل کوهسنگی، فرهنگسرایی را برای این قشر در نظر بگیرید.

او افزود: ما آمادگی برگزاری کلاس زبان اشاره را داریم تا به رسمیت شناخته شود و افراد یاد بگیرند و ما بتوانیم نماینده‌ای در شورا داشته باشیم. همچنین در حوزه مشاوره شهردار پیشنهاد می‌کنم از تمام افرادی که معلولیت‌های مختلف دارند، استفاده شود مانند یک ناشنوا و برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنم که ارتباط بیشتری به کانون برقرار شود و جامعه ناشنوایان بیشتر معرفی شود.

مصوبات هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد

تصویب لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی طرح حمل‌ونقل درون شهری به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال از محل بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با قید دوفوریت؛ تصویب لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی طرح بازآفرینی شهری پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) از محل بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با قید دوفوریت؛ مبلغ این اوراق ۴ هزار میلیارد ریال است و تصویب لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط ۲، ۳ و ۴ قطار شهری مشهد از محل بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با قید دوفوریت؛ مبلغ این اوراق ۱۲ هزار میلیارد ریال است و همچنین تصویب اصلاح ماده واحده مصوبه آسفالت معابر خاکی از مهم ترین مصوبات امروز بود.

 

 

انتهای پیام//س.ع

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار