جابجایی افزون بر ۴ میلیون تن کالا از استان همدان

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: بیش از ۴ میلیون و ۳۴۵ هزار تن کالا از استان همدان جا به جا شده است.

وحید سخاییان، رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت: این میزان کالای جا به جا شده در مقایسه با پنج ماهه اول سال گذشته ۹ درصد رشد منفی داشته است.

سخاییان در خصوص بارنامه‌های صادره نیز افزود: در پنج ماهه اخیر ۲۸۸ هزار و ۹۳۸ فقره بارنامه صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۵ درصد رشد منفی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: محصولات عمده‌ای مانند سیمان، گندم، سیب زمینی، فرآورده‌های سوختی، کلینکر، سنگ آهن، گندله و فرآورده‌های ذوب آهن و تره بار بیشترین محصولاتی است که در استان همدان حمل و نقل آن انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به دلایل رشد منفی در حوزه حمل و نقل کالا و صدور بارنامه ها، بیان کرد: خشکسالی و بحران آب مهمترین دلایل رشد منفی در این حوزه هاست و همچنین قطع شدن مکرر برق که باعث تعطیلی و یا کاهش فعالیت برخی از کارخانه‌های عمده تولید کالا شده است.

سخاییان با اشاره به شرکت‌های باربری فعال در استان، یادآور شد: استان همدان دارای ۹۹ شرکت باربری فعال و ۹ شرکت غیر فعال و همچنین دو پایانه عمومی است که یکی از این پایانه کالا با ۳۰ غرفه حمل و نقل و یک پایانه عمومی حمل و نقل سیمان با ۱۳ غرفه فعالیت دارند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.