اشتغال ۹۹ هزار کشاورز با جدیدترین طرح کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

سید هاشمی از اجرای طرحی جدید با اشتغالزایی ۹۹ هزار کشاورز در ۶ استان کمتر برخوردار کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از شروع طرحی جدید با هدف اشتغالزایی کشاورزان مناطق محروم خبر داد و گفت: ما سال ۱۳۹۹ طرحی را تقدیم مقام معظم رهبری کردیم مبنی بر اینکه در مناطق کمتر برخوردار با هدف اشتغالزایی، روی کشت محصولات دیمی سرمایه گذاری کنیم. ما با کشت ذرت، ماش، گندم و دیگر محصولات دیمی در ۶.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور این طرح را با تایید رهبر معظم انقلاب به صورت پایلوت اجرا کردیم.

سید هاشمی گفت: ازشهریور سال ۹۹ این طرح شروع شده بود که در تیر ماه امسال همزمان با برداشت محصول گزارش نهایی این طرح آماده شد. با توجه به اینکه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بیشترین خشکسالی در چند سال اخیر را داشتیم، اما با موفقیت روبرو شدیم و در هر هکتار ۳۰۰ کیلو گرم محصول بدست آوردیم.

سید هاشمی ادامه داد: این طرح ۹۹ هزار کشاورز را در شش استان کشور به زمین‌های کشاورزی بازگرداند و باعث اشتغالزایی شد. یکی از نتایج دیگر این طرح صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری واردات محصولات کشاورزی دیمی بود.

او تاکید کرد که با موافقت مقام معظم رهبری طرح سرمایه گذاری در کشت دیمی قرار شد به صورت ۵ ساله به صورت جدی‌تر اجرایی شود و از ۱۱ مهر شروع شده است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در برنامه ریزی ۵ ساله ما بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت می‌روند و ۳۰۰ هزار کشاورز نیز مشغول می‌شوند.

سید هاشمی افزود: در این طرح کل محصولات کشاورزی و صفر تا صد خساراتی که ممکن است وارد شود بیمه می‌شود. ما تمام بذر‌های مورد نیاز کشاورزان را تامین می‌کنیم و تا آینده نیز نسبت به تامین سم و کود مورد نیاز نیز اقدام می‌کنیم. همچنین به نقاط مورد نظر تیم‌های آموزشی و نظارتی ارسال می‌کنیم.

او در پایان گفت: برای این طرح ستاد ملی در نظر گرفته ایم که از معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مدیران کل ستاد اجرایی و جهاد کشاورزی هر استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار