از مانور جنگنده‌های اف- ۳۵ برای پرتاب بمب هسته‌ای تا سقوط اف-۱۸ در آمریکا

رسانه‌های خبری از تمرین دو جنگنده اف-۳۵ در پرتاب بمب هسته‌ای و نیز سقوط یک فروند اف-۱۸ در آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، رسانه‌های خبری از تمرین دو جنگنده اف-۳۵ در پرتاب بمب هسته‌ای و نیز سقوط یک فروند اف-۱۸ در آمریکا خبر دادند.

بر اساس گزارشها، نیروی هوایی آمریکا آزمایش‌هایی را با دو جنگنده «اف-۳۵ لایتنینگ ۲» به انجام رساند که طی آن تست پرتاب بمب B۶۱ مدل ۱۲ به انجام رسید.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵ از «پایگاه نیروی هوایی نلیس» در نزدیکی لاس وگاس برخاست و به سمت «تنوپا» در شمال غربی کشور پرواز کرد؛ جایی که در آنجا آن‌ها تست پرتاب بمب B۶۱ را به انجام رساندند.

سرهنگ دوم دنیل جکسون، رئیس بخش بازدارندگی راهبردی و یکپارچگی هسته‌ای دراین زمینه گفت: سلاح‌های سری B۶۱ سلاح‌های هسته‌ی هستند که می‌توانند در هواپیما‌هایی نظیر F-۱۵E و F-۱۶C/D مورد استفاده قرار گیرند.
از سوی دیگر، رسانه‌های آمریکایی از سقوط یک فروند جنگنده نیروی دریایی در «دث ولی» (دره مرگ) خبر دادند.

بر این اساس، یک جنگنده اف-۱۸ سوپرهورنت در پارک ملی «دث ولی» در کالیفرنیا سقوط کرد. طبق اعلام آسوشیتد پرس، این حادثه در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۱ (دو روز پیش) رخ داد.

با وجود آنکه این جنگنده، دو نفره بوده، اما از سوی یک خلبان به پرواز در آمده بود که او نیز موفق شد تا به شکلی ایمن ایجکت کند و تنها دچار جراحت‌های سطحی شد. پس از این حادثه این حلبان به بیمارستانی در لاس وگاس منتقل شد و همان روز نیز پس از درمانی سرپایی مرخص شد.

همچنین گزارش دیگری از افراد مجروح دیگر در این حادثه گزارش نشده است؛ همچنانکه علت این سقوط نیز مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
باید شدیدا اینکارش محکوم کنیم
آخرین اخبار