بازتاب پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در رسانه‌های جهان

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر، در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب داشت.

شبکه تلویزیونی france۲۴ نوشت:" ایران با نتیجه یک بر صفر امارات را شکست داد و با سه برد از همین تعداد بازی بی نقص باقی ماند. مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ در دبی گل بسیار مهمی را به ثمر رساند و ایرانیان با ۹ امتیاز در صدر گروه A باقی ماندند."

شبکه espn آمریکا هم با انتشار گزارشی از این بازی نوشت:" ایران انتظار داشت آزمون سختی مقابل امارات متحده عربی داشته باشد و دقیقاً همین طور هم شد. آن‌ها برای پیروزی یک بر صفر به زحمت افتادند تا از سه بازی به سه پیروزی برسند و در صدر گروه A باقی بمانند."

این رسانه اخراج شجاع خلیل زاده و سپس بازگشت او به زمین مسابقه با کمک VAR را نقطه عطف بازی دانست و ادامه داد:" مطمئناً بخت و اقبال در نتیجه بازی نقش داشته است؛ اما بهترین تیم‌ها برای کسب نتیجه راهی پیدا می‌کنند، حتی اگر در بهترین شرایط خود نباشند."

سایت futebolnaveia هم که یکی از بزرگترین پورتال‌های فوتبال برزیل است، با انتشار گزارشی کامل به تحلیل بازی ایران و امارات پرداخت و نوشت:" ایرانیان حتی در بازی خارج از خانه نیز با گل طارمی به پیروزی رسیدند؛ بنابراین، این کشور تا به این جای کار با رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی به بازی‌های خود در این مرحله از رقابت ها ادامه می‌دهد. "

در بخش پایانی این گزارش آمده است:" آزمون فرصت داشت با یک پنالتی گل‌های بازی را افزایش دهد، اما علی خصیف ضربه او را مهار کرد و بازی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید."

روزنامه‌های خلیج تایمز و گالف تایمز و سایت‌های medcom اندونزی، nau.ch آلمان، africafootunited، اسپورتس سنتر لتونی و رسانه‌های ویتنامی از دیگر رسانه‌هایی بودند که با انتشار خبر پیروزی ایران مقابل امارات از زوایای مختلف به این بازی پرداخته بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
در نیمه اول کمی سنگین و کند بودند و به نظر از برد خود اطمینان داشتند ولی در نیمه دوم خطر از دست دادن سه امتیاز احساس شد و بهتر و روانتر شدند . البته گرمای شدید و شرجی دبی بی علت نبود ولی تباید فراموش کرد که در تابستان قطر هم بازی کردیم. این یک بازی تدارکاتی و بموقع برای بازی روز سه شنبه با کره جنوبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اگر ایرانیها مانند بازی با عراق ظاهر میشدند قطعا نتیجه بسیار بهتری میگرفتند. دیشب کمی سنگین و کم رمق بودند بخصوص در نیمه اول. در کل حرفه ای تر بودند و سه امتیاز بسیار مهمی را از دبی کسب کردند.
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۱۸:۴۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
ایرانیان در بازیهای مهم و رسمی فوتبال بارها ثابت کردند که پس از ده نفره شدن انگیزه دو چندانی برای برد پیدا میکنند، و اگر هم شجاع اخراج میکرد بدون شک باز هم برنده از میدان خارج میشدند.
امارات از یک هفته قبل با دعوت از کارشناسان عرب و اروپائی و ژاپنی در شبکه های مختلف شروع به تجزیه و تحلیل تیم ایران پرداخته بودند و راههای نفوذ و نقاط ضعف ایران را بررسی میکردند و امید زیادی به برد در این بازی داشتتد. اما با توجه به نتایج بدست آمده بجز ایران و کره، تیمهای دیگر باید برای بدست آوردن رتبه سوم و بازی پلی آف بجنگند. مگر اینکه در دور برگشت اتفاقات استثنائی و غیر منتظره بیافتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
بازی خوبی بود
زنده باد ایران
پاینده باد برو بچ باکلاس تیم ملی
امیدوارم عیب های خط دفاع و خط میانی در بازی با کره ت
ترمیم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۴:۳۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
تیم ملی در مقابل امارات یا به عبارت دیگر پسا کی روش از انگیزه لازم و انسجام تیمی در دفاع و حمله برخوردار نبود و به عقب برگشته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
نتیجه خوبی بود، بازی هیچ لذت و هیجانی نداشت، دلچسب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
انصافاً اماراتی ها بهتر بازی کردند
آخرین اخبار