روسیه سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به مسکو را تایید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا ۱۱ تا ۱۳ اکتبر به درخواست طرف آمریکایی به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: مسکو موافقت خود برای سفر ویکتوریا نولاند، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا به روسیه در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اکتبر (۱۹ تا ۲۱ مهر)  به درخواست طرف آمریکایی را تایید کرد.

زاخارووا اضافه کرد: این دیپلمات آمریکایی با وزیر امور خارجه و تعدادی از مقامات دیگر آژانس‌های روسی دیدار خواهد کرد.

روز جمعه، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: نولاند در ۱۱ اکتبر به مسکو خواهد رفت و در آنجا با مقامات بلند پایه روسیه ملاقات می‌کند و مسائل منطقه‌ای و جهانی دوجانبه را مورد بحث قرار خواهد داد. وی پس از سفر به پایتخت روسیه، از بیروت و لندن دیدن خواهد کرد.

در پایان ماه سپتامبر، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران اعلام کرد که موضوع صدور ویزای ورود برای معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا در حال بررسی است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ۲۵ سپتامبر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر نولاند امکان پذیر است یا خیر، گفت که وزارت خارجه روسیه و آمریکا با برقراری تماس‌هایی در حال آماده سازی این سفر هستند.

به تازگی منابع خبری از درخواست برخی سناتور‌های آمریکایی برای اخراج ۳۰۰ دیپلمات روس از این کشور خبر دادند. سناتور‌های دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌ای خواستند که در صورت عدم صدور روادید بیشتر برای آمریکایی‌ها در راستای فعالیت در اماکن دیپلماتیک واشنگتن در روسیه، ۳۰۰دیپلمات روس را از این کشور اخراج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار