همزمان با سراسر کشور برگزارمی شود؛

جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در کرمان

سی‌وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان همزمان با سراسر کشور دراستان کرمان برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اکران ۱۰ فیلم بخش مسابقه جشنواره و همچنین فیلم‌های کوتاه داستانی و پویانمایی کودک و نوجوان در سینما‌های گلستان امین رفسنجان، ناظر زاده بردسیر و غدیر بافت خبر داد و گفت: فیلم‌های این جشنواره همزمان با هفته ملی کودک از روز جمعه ۱۶ مهر تا روز سه‌شنبه ۲۰ مهر در دو سانس ۱۵ و ۱۷ روی پرده می‌رود.

او افزود: تماشای فیلم‌های این جشنواره برای کودکان و نوجوانان استان کرمان رایگان است و با هماهنگی انجام‌شده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ارگان‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، بخشی از ظرفیت سالن سینما به این عزیزان اختصاص خواهد یافت.

علیزاده با اشاره به نمایش دو فیلم ویژه جشنواره که در استان کرمان تولید شده است، تصریح کرد: "فیلم سوییپر" با عوامل کرمانی به کارگردانی امین شجاعی به صورت اختصاصی فقط درسینما‌های این سه شهرستان اکران خواهدشد.

او بیان کرد: همچنین نمایش فیلم "پسر رسول" که با موضوع سردار سلیمانی درکرمان تولید شده است نیز به صورت ویژه در هر سه شهر رفسنجان، بافت و بردسیر به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان گفت: سینما‌های بردسیر و بافت که از زمان تجهیز و آماده سازی طی پارسال، تاکنون به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان نمایش فیلم نداشته اند، اکنون همزمان با این جشنواره به نوعی افتتاح و فعال خواهندشد.

علیزاده افزود: علاوه براین سه شهرستان که به صورت فیزیکی به نمایش فیلم می‌پردازند، علاقه‌مندان سایرنقاط استان هم می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم‌های "هاشور"و "فیلمینو " به تماشای آثارموردعلاقه خود بپردازند و از کارگاه‌های آموزشی جشنواره درپلتفرم"تیوا"استفاده کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تعداد ۸۶ کودک و نوجوان در سطح استان متقاضی داوری این جشنواره بوده اند که از طریق سامانه مربوطه ثبت نام و برای آنان کارت داوری صادر شده است تا طی این هفته با حضور در سینما‌های یاد شده و یا تماشای آنلاین، نسبت به ثبت رای خود به منظورانتخاب بهترین فیلم از نگاه مخاطب اقدام کنند.

علیزاده به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه‌های جنبی و اکران فیلم طی روز‌های برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در کرمان اشاره و ابراز امیدواری کرد، ماه‌های آینده با افزایش ضریب واکسیناسیون، شرایط بهتری را برای برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.