هرس درختان کنوکارپوس در دو فصل پاییز و بهار

کارشناس خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: هرس، بازآفرینی درختان کنوکارپوس به ویژه در دو فصل پاییز و بهار بسیار مهم و ضروری است.

حمید امیری فرد کارشناس خدمات شهری شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کنوکارپوس درختچه‌ای همیشه سبز با درصد رشد سبزینگی بسیار سریع با برگریزی فراوان و خزان تدریجی بوده و بسیار هرس پذیر و فرم پذیر بوده و بستگی به محل کاشت و نوع کاربرد و کارآیی که از آن انتظار می‌رود قابل تربیت و آرایش است.

او بیان داشت: کاشت آن در بعضی از مکان‌های فضا‌های شهری نیاز به هرس و پرچینی ندارد و باید از سایه‌ی تاج گسترده آن استفاده نمود و هرس آن فقط در حد حذف شاخه‌های خشک، مریض و شاخه گلدار (به لحاظ جلوگیری از حساسیت‌های فصلی و آلرژی‌های بیولوژیکی احتمالی دانه‌های گرده) انجام می‌گیرد.

امیری فرد افزود: با توجه به مقاومت بسیار زیاد این گیاه به تنش‌های محیطی از قبیل خشکسالی، کم آبی و درجه حرارت بالا و همچنین نقش بسیار بالایی که برگ‌هایی آن در جذب ریزگرده ها، عناصر و آلایندگی‌های مختلف جوی دارد و به اجبار هرس بازآفرینی و دایمی این گیاه بویژه در دو فصل پاییز و بهار بسیار مهم و ضروری است.

کارشناس خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: از این نظر هرس کنوکارپوس به لحاظ بازآفرینی سبزینگی و حفظ قدرت پالایشی گیاه در جذب عناصر آلاینده و مقابله با ریزگرد‌ها باید بطور مداوم و مکرر صورت گیرد بویژه در فصل پاییز که زمان گل دهی فراوان این گیاه نسبت به فصل بهار بوده و فصل مناسب تجدید حیات گیاه است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: هرس درختان ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
چقدر خوبه که درختا هرس بشن