پس از چندین سال؛

مشکل پساب ۳ واحد تولیدی در ارومیه حل شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از حل مشکل پساب سه واحد تولیدی ارومیه که از سال های گذشته مشکلات زیادی برای اهالی و خود این واحدهای تولیدی ایجاد کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی شامگاه ۱۷ مهر در مراسم کلنگ زنی مسیر انتقال پساب‌های این کارخانجات گفت: پس از انجام بازدید و کار کارشناسانه مشکل اهالی روستا‌های نظر آباد و تبت و چند روستای دیگر موضوع در کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان طرح و تصمیمات لازم الاجرا و ارزشمندی اتخاذ گردید که در کمتر دو ماه کار‌ها انجام و مرحله اجرای تصمیمات فرا رسید.

عتباتی افزود: مهمترین بخش این جریان پرداخت هزینه ۷۵ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی هست که این هزینه در جیب دولت ماند و برای امور اقشار نیازمند صرف خواهد شد.

رئیس دستگاه قضایی استان خبر خوبی هم داد و گفت: پسابی که از این کارخانه‌ها و طی لوله گذاری منتقل خواهد شد برای استفاده در زراعت درختان غیر مثمر در بخش بزرگی از منابع ملی مسیر نهر آب خشک شده که معطل افتاده بود مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و صنایع تبدیلی در آینده‌ای نزدیک برای اهالی منطقه و مردم روستا‌ها فراهم خواهد شد که در واقع اشتغال اهالی محل را هم در پی خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی استان در پایان صحبت‌های خود به مرتفع شدن مشکل زیست محیطی منطقه هم اشاره و اولویت کار در مزارع چوب غیر مثمر را با اهالی محل دانست و تولید کنندگان و کار آفرینان را افسران جنگ نرم خواند و حل مشکلات اقتصادی مردم را در گرو حمایت از تولید واقتصاد تولید محور دانست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.