اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای مصوب‌های سفر دولت به بوشهر

استاندار بوشهر گفت: ۴ هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی برای اجرای ۹۴ طرح مصوب سفر استانی هیات دولت به بوشهر، اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر بیان کرد: هم اکنون ۴ هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی برای اجرای ۹۴ طرح مصوب این سفر، اختصاص یافته است که از اعتبارات مصوب سفر دولت به ۵ استان دیگر بیشتر است.

او ادامه داد: البته برخی از مصوب‌ها و برخی تصمیم‌ها نیز در جریان سفر رئیس جمهور توافق شد، که پیش بینی می‌شود سرجمع اعتبار مصوب‌های سفر هیات دولت به استان بوشهر به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار بوشهر افزود: همچنین ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این سفر به استان بوشهر اختصاص یافت.

محمدی زاده، تخصیص ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی از محل اعتبارات منابع صندوق توسعه ملی را از دیگر رهاورد‌های سفر هیات دولت به استان بوشهر عنوان کرد که از این میزان ۱۷۰ میلیون دلار مربوط به یک واحد پتروشیمی در عسلویه و ۷۵۰ میلیون دلار آن نیز برای توسعه صنایع دریایی است که برای ساخت شناور باید به کشتی و لنج سازی‌ها پرداخت شود.

اعتبارات سفر دولت نباید حیف و میل شود

او بیان کرد: در شرایط سخت اقتصادی اختصاص این منابع به استان با هدف اجرای طرح‌های مختلف برای رفاه حال مردم صورت گرفته است و همه مدیران به صورت شرعی، عرفی و قانونی برای هزینه کرد ریال به ریال این اعتبار مسئول هستند و باید با برنامه این اعتبارات هزینه شود و نباید هیچ‌گونه حیف و میل و اسرافی در این زمینه صورت گیرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: همه طرح‌ها باید در جدول آورده شوند تا به صورت ماهانه در جریان روند پیشرفت کار قرار بگیرم.


بیشتر بخوانید


محمدی‌زاده ادامه داد: همه معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرا و پیشبرد مصوب‌های سفر باید پای کار باشند و اگر پیشنهادی برای حل مشکل در مسیر اجرای مصوب‌ها دارند به وزارتخانه خود گزارش دهند.

 پشتیبانی برای ساخت ۱۱۳ هزار خانه در استان بوشهر

او در باره تامین مسکن در استان بوشهر هم گفت: در حوزه مسکن کار‌های زیادی به این استان ابلاغ شده و علاوه بر احداث ۱۲ تا ۱۳ هزار واحد مسکونی که در موافقت‌نامه‌ها اعلام شده، وزیر راه و شهرسازی نیز برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام آمادگی و پشتیبانی کرده است.

استاندار بوشهر، ساخت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی به همت کمیته امداد، بهسازی ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد و ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با تلاش بنیاد مسکن را تنها بخشی از تعهدات استان در این بخش عنوان کرد.

محمدی زاده افزود: مسکن موتور محرک اقتصاد است و اگر فقط این حوزه در استان فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد.

نیروگاه اتمی به تامین آب بوشهر کمک می‌کند

او ادامه داد: در بخش آب نیز رئیس جمهور توافق خوبی با نیروگاه اتمی بوشهر داشت به این صورت که در مدت ۲ سال آینده نیروگاه ۷۰ هزار مترمکعب آب برای بوشهر تامین کند و وزارت نیرو این آب را بخرد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: امکان افزایش این میزان آب تولیدی از سوی نیروگاه تا ۱۵۰ هزار مترمکعب وجود دارد.

محمدی‌زاده بیان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سفر هیات دولت پای کار آمدند و نتیجه خوبی نیز نصیب استان شد و این نتیجه دعای خیر شهدایی است که همه چیز خود را در راه خدا نثار کردند و باید قدر این نعمت را دانست.

رئیس جمهور و هیات دولت جمعه ۱۶ مهر به استان بوشهر سفر کردند که رهاورد این سفر ۹۴ مصوبه بود. 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.